گوناگون

وهابیون فهم درستی از قرآن ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله جعفر سبحانی بعد از ظهر شنبه در ادامه تفسیر سوره زمر که در مدرسه حجتیه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مسایلی که باعث آزار مشرکان بود عبارت “لا اله الا الله” بود زیرا آنها به پرستش خدایان و بتهای متعدد علاقه داشتند و آنها را واسطه برای خدا می‌دانستند.

وی ادامه داد: امروز هم وهابیون به راحتی به همه مسلمانان غیر از خودشان تهمت شرک می‌زنند در حالی که چه مسلمانی پیدا می‌شود که از شنیدن لا اله الا الله ناراحت و پریشان شود بلکه همه مسلمانان به توحید معتقد هستند.

قرآن کتاب هدایت است

این مفسر قران کریم در ادامه با اشاره به آیاتی که به خلقت آسمان و زمین اشاره دارد اضافه کرد: خداوند قرآن را کتاب هدایت و نه کتاب علمی قرار داده است اما در آن موضوعات علمی نیز وجود دارد.

وی گفت: خداوند خلقت زمین و آسمان را خلقت بالحق معرفی می‌کند یعنی خلقت جهان بیهوده و باطل نیست.

آیت الله سبحانی افزود:  خداوند در قالب گردش شب و روز و پیچیدن آن در یکدیگر موضوع علمی کرویت و حرکت زمین به دور خورشید را مطرح کرده است.

وی تاکید کرد: اگرچه قرآن به صراحت به کرویت زمین تصریح نکرده اما این آیات به خوبی نشان دهنده این موضوع است زیرا قرآن کتاب هدایت است.

مرجع تقلید شیعیان تأکید کرد: خداوند آسمان و زمین را با همه موجوداتش آفرید و آنها را مسخر انسان کرد تا انسان به عبادت خدا بپردازد در صورتی که اگر خورشید در مسیر خود نمی‌چرخید، کره زمین آنقدر داغ می‌شد که امکان زندگی وجود نداشت.

وی اضافه کرد: بهره مندی از نعمت‌های الهی در زمین و آسمان و نور گرفتن از خورشید و زنده بودن حیات به آب، اندکی از نعمت‌های الهی است که کافران آن را با اعمال زشت خود نادیده می‌گیرند.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه خداوند عزیز و غفار است گفت: یعنی خداوند آمرزنده و در عین حال شکست ناپذیر و پیروز است و ترکیب این دو واژه عظمت الهی را در اوج خود نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: انسانها بر خلاف خداوند هر قدر بیشتر قدرت می‌یابند و به شاهنشاهی و پست و مقامی می‌رسند بی رحمیشان بیشتر می‌شود و جنایاتی که در دنیا شاهدیم نتیجه همین بی رحمی هاست در حالی که خداوند حتی با گناهکاران توبه کار هم با مهربانی رفتار می‌کند.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا