گوناگون

ویژه برنامه های ترویج فرهنگ نماز در امامزادگان و بقاع متبرکه اعلام شد/ تشکیل هسته های یاوران نماز در امامزادگان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگویی اظهار داشت: نماز جماعت به دلیل معنویت و عظمتی که درخود دارد بسیاری از گرفتاریها و مشکلات اجتماعی را برطرف می کند و بهترین عامل وحدت و یکپارچگی در راه پیشرفت جامعه است.

وی با تشریح اهداف ویژه برنامه های توسعه و ترویج فرهنگ نماز در امامزادگان و بقاع متبرکه خاطر نشان کرد:گسترش فرهنگ انسان ساز نماز و ترغیب آحاد جامعه به این فریضه الهی، افزایش اگاهی جامعه نسبت به آداب نماز و ترویج و توسعه فرهنگ نماز در جامعه از اهمیت به سزایی برخوردار است.

وی بهره مندی از قابلیتهای موجود در موقوفات و بقاع متبرکه برای گسترش فرهنگ نماز را یاد آور و خواستار شناسایی و تشویق خیرین در راستای ایجاد وقفهای جدید مرتبط با این فریضه الهی شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به روزرسانی بانک جامع اطلاعات نماز را از ضروریات سازمان اوقاف دانست و متذکر شد: در این راستا باید اطلاعات کاملی از تعداد امامزادگان و بقاع متبرکه ای که در آنها اقامه نماز جماعت صورت می گیرد به جامعه ارائه شود.

وی لازم الاجرا بودن مصوبات شورای اقامه نماز در استانها برای ادارات سازمان اوقاف و امور خیریه را مورد تاکید قرار داد و افزود: ضروری است تا در این راستا شورای اقامه نماز در استان ها به صورت منظم تشکیل و مصوبات آن به ادارات شهرستان ها برای اجرا ابلاغ شود.

شرفخانی آمادگی سازمان اوقاف و امور خیریه برای تامین ائمه جماعات امامزادگان و بقاع متبرکه را یاداور شد و گفت: تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با رویکرد احیاء و ایجاد موقوفات مرتبط با نماز در جهت گسترش، توسعه و ترویج فرهنگ نماز باید مدنظر مسئولان قرار گیرد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه ، لزوم تجهیز کتابخانه های امامزادگان و بقاع متبرکه به کتب مرتبط با نماز را متذکر شد و اضافه کرد: به کارگیری مبلغین اعزامی و بومی جهت اقامه نماز جماعت و اجرای مراسم مذهبی و برگزاری خیمه های معرفت با رویکرد تبلیغ و ترویج نماز و تصحیح قرائت نماز در بقاع متبرکه دارای ظرفیت بالا به خصوص در مناسبت های مختلف ضرورت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی همچنین بر تشکیل هسته های یاوران نماز در امامزادگان و بقاع متبرکه و ترغیب و تشویق زائران، مجاورین و کسبه اطراف این اماکن مقدس برای حضور در نماز جماعت تاکید کرد.

وی در پایان سخنانش متذکر شد: مسئولان شورای اقامه نماز در استانها باید با بهره مندی از موقوفات مرتبط و نذور بقاع متبرکه و با جلب همکاری سایر سازمانها به ویژه ستاد اقامه نماز استان ویژه برنامه های توسعه و ترویج فرهنگ نماز را در سالجاری اجرایی کنند.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا