گوناگون

يواخيم لو: آلمان

يواخيم لو پس از تمرين روز شنبه تيمش، گفت :« چه چيزي مي تواند در سرزمين رويايي فوتبال زيباتر از بازي در مرحله نيمه نهايي جام جهاني مقابل ميزبان ها باشد ».

وي افزود :« بازي آلمان – برزيل، بازي بزرگي در بلو هوريزونته خواهد بود ».

آلمان روز جمعه با پيروزي 1 – 0 مقابل تيم ملي فوتبال فرانسه در ريو دو ژانيرو، به مرحله نيمه نهايي جام جهاني راه يافت.

آلماني ها به دنبال آن هستند که براي هشتمين بار به بازي فينال جام جهاني راه يابند.

اين در حالي است که برزيل در مسير آلمان ها قرار گرفته است و دو تيم 13 ژوئيه در ورزشگاه ماراکانا به ميدان خواهند رفت. با اين حال، تيم ملي فوتبال برزيل نيمار ستاره خود را در اختيار ندارد. نيمار از ناحيه مهره ستون فقرات دچار آسيب ديدگي شده است و تياگو سيلوا کاپيتان تيم ملي فوتبال برزيل نيز محروم است.

لوتار ماتائوس که در جام جهاني 1990 کاپيتان تيم ملي فوتبال آلمان بود و با اين تيم به مقام قهرماني در آن رقابت ها دست يافت، گفت تيم يواخيم لو با چالشي دشوار مقابل ميزبان ها مواجه است، اما « ما چيزي براي ترس از اين تيم (برزيل) نداريم ».

ماتائوس خاطر نشان کرد آسيب ديدگي نيمار براي تيم ملي فوتبال آلمان خوب اما براي فوتبال بد است.

با اين حال، لوکاس پودولسکي مهاجم تيم فوتبال آرسنال انگليس در توييتر نوشت :« بي صبرانه منتظر رويارويي با برزيل هستم، اما براي نيمار ناراحتم، اميدوارم هر چه زودتر بهتر شوي ».

آلماني ها اين بازي نيمه نهايي را فرصتي براي تلافي کردن بازي فينال جام جهاني 2002 مقابل تيم ملي فوتبال برزيل مي دانند که رونالدو هر دو گل پيروزي‌بخش برزيلي ها را در يوکوهاما به ثمر رساند.

ولفگانگ نيرسباخ رئيس فدراسيون فوتبال آلمان گفت :«‌ من به تيم يادآور شده ام که ما علاقمنديم اين نتيجه را تصحيح کنيم ».

ميروسلاو کلوزه مهاجم تيم ملي فوتبال آلمان که در فينال جام جهاني 2002 بازي کرد و گلزن برتر آن رقابت ها بود، گفت آلمان فرصت خوبي دارد تا به قهرماني در جام جهاني دست يابد.

کلوزه گفت :« من معتقدم ما فرصت خوبي داريم تا سرانجام آن را به دست آوريم و جام را در دستانمان بگيريم ».

وي افزود :« با اين حال، ما نمي توانيم قدم دوم را پيش از قدم نخست برداريم ».

تيم ملي فوتبال آلمان روز شنبه تمرين کرد و فقط پر مرته‌ساکر مدافع مياني اين تيم به علت نشانه هاي آنفلوآنزا، در تمرين حضور نداشت.

آلمان ها به طور جدي قصد دارند از شکست مقابل برزيل در بلو هوريزونته اجتناب کنند. آنها در صورت شکست مقابل برزيل، براي سومين بار متوالي بايد در ديدار رده بندي جام جهاني براي جايگاه سوم به ميدان بروند.

فيليپ لام کاپيتان تيم ملي فوتبال آلمان گفت :« اين چيزي است من مي خواهم آ‌ن را منتفي بدانم ».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا