گوناگون

پاسخ رسایی درمورد سفر به برزیل

«حمید رسایی» عضو کمیسیون اصل 90 مجلس که قرار است برای پیگیری پرونده فساد در فوتبال به همراه تیم ملی فوتبال به جام جهانی برزیل برود، به گزارش رسانه ها درباره این سفر واکنش نشان داد.

به گزارش ایرنا، وی در یادداشتی که در سایت شخصی خود منتشر کرد، با بیان این که این سفر «دستمایه تخریب هماهنگ چند سایت علیه بنده شده است»، انتقاد کرد و نوشت: فعلا بنا ندارم نفیاً و اثباتاً درباره اصل سفر سخنی بگویم تا زمانش برسد که چند روز آینده است. آن روز در خصوص پشت پرده این همه دست و پا زدن برای تخریب این طلبه کوچک خواهم نوشت.

رسایی با استناد به سخنان رییس کمیسیون اصل 90 مجلس مبنی بر این که این سفر با نظر و اصرار این کمیسیون و بعد از تصویب در کمیته سفرهای هیات رییسه مجلس صورت گرفته و وی از پذیرش این سفر اکراه داشته است، آورده است: با این همه، سیل تخریب ها و توهین ها هم چنان ادامه دارد و من بنا بر اصرار برخی دلسوزان در پاسخ به این دلواپسان بیت المال فقط به یک مورد می پردازم تا جماعتی که از سفرم دلنگرانند را از دلواپسی بیرون بیاورم. تأکید می کنم که اصل توضیحات را طی چند روز آینده بعد از قطعی شدن سفر اعلام خواهم کرد.

وی تاکید کرده است: «حال سووال این است که اگر این سفر از نظر این رسانه های هوچی گر غیر ضروری است طبعا پیکان تهاجم آنها – اگر تهاجم به حقی باشد که نیست – باید در درجه اول متوجه رییس کمیسیون اصل 90 بکه آن را درخواست کرده و سپس کمیته بررسی سفرهای خارجی نمایندگان در هیات رییسه مجلس باشد که آن را تصویب کرده، نه نماینده ای که از حدود پنج ماه قبل، مسوول رسیدگی به یکی از پرونده های پرحاشیه شده و امروز به دلیل اشرافش به این پرونده به عنوان وظیفه اداری و سازمانی از طرف این آقایان مامور به انجام آن شده و البته هنوز هم از انجام آن اکراه دارد!»

وی در یادداشت خود می افزاید: همین الان که شما این یادداشت را می خوانید، بیش از 40 تن از نمایندگان مجلس از کمیسیون های مختلف در سفر خارجی بسر می برند. برخی از این سفرها در قالب گروه های دوستی پارلمانی، برخی در قالب هیأت های دیپلماتیک و برخی برای شرکت در سمینارهای بین المللی و منطقه ای است.

به عقیده رسایی، «این نوع سفرها اختصاص به مجلس ندارد بلکه وزرای دولت، معاونین وزرا و حتی کارشناسان وزارتخانه های مختلف نیز چنین سفرهایی را انجام می دهند، اما نه تنها سفر متعدد یک نماینده یا دیگر سفرها به این اندازه برجسته نمی شود ولی سفر رسمی و قانونی بنده تا این اندازه بزرگ نمایی می شود.»

این نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد:« اصلا قصد قضاوت درباره این سفرها را ندارم چون از دلایل آنها آگاه نیستم اما قطعا سفر یک نماینده با عنوان نظارتی به جام جهانی با این حجم فعل و انفعال و حضور ایرانیان و … اگر فوائدش از این سفرها بیشتر نباشد، کمتر نیست تا چه برسد به همراهی چند نماینده با رییس جمهور و رییس مجلس به کشورهای دیگر که امری متداول است.»

وی با تاکید بر این که حضور نمایندگان در قالب چنین هیات هایی علاوه بر بُعد دیپلماتیک آن، کارکرد نظارتی هم دارد یادآور شده است: «حضور برخی از نمایندگان مجلس و دولت در بازی های جام جهانی دوره های قبلی هم مسبوق به سابقه بوده اما چرا در خصوص این سفر و همراهی بنده تا این اندازه جوسازی رسانه ای آن هم توسط چند روزنامه و سایت خبری می شود، نکته ای است که طی چند روز آینده به آن اشاره خواهم کرد.»

رسایی در ادامه به با اشاره به اظهارات محمدرضا تابش نماینده اردکان درباره این سفر که گفته بود «حتما رسایی می خواهد به عنوان خبرنگار هفته نامه 9دی به این سفر برود ولی اگر از طرف مجلس برود، حتما حق مأموریت هم خواهد گرفت.» نوشته است: «باید از آقای تابش پرسید آیا ایشان نیز سفرهای پنهانی مکرر خود با دولت مردان که بدون نظر کمیته سفرهای خارجی نمایندگان و تنها با نظر مساعد دولت صورت می گیرد را با همین انگیزه انجام می دهد؟»

وی می افزاید: «بد نیست آقای تابش درباره سفر حدود 10 روزه خود که دو ماه قبل به همراه یکی از وزرای دولت یازدهم به آمریکا صورت گرفته، توضیح دهد؟ چرا هیچ اثری از این سفر در اداره تشریفات مجلس به ثبت نرسیده و برای مسئولان تشریفات مجلس علامت سئوال شده؟»

«راستی آقای تابش! در زمان برگشت از آمریکا، توقف چند روزه شما و وزیر محترم، در آلمان آن هم فقط با نیت گشت و گذار، به منظور اضافه شدن حق مأموریت های دولتی بوده است؟ حتما آقای تابش خود را به تجاهل می زند که کدام سفر؟ شاید با دیدن این تصاویر گشت و گذار در 60 کلیومتری فرانکفورت و در کنار رود «راین» به حافظه آقای تابش و رسانه های هوچی گری که این چند روز برای تخریب این طلبه کوچک خود را به آب و اتش زدند، کمک کند.»

وی در ادامه به استناد اظهارات تابش به عنوان نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس که از لابی های این فراکسیون با وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال سخن گفته، آورده است:

«آقای تابش! روز اولی که موضوع اعزام من به جام جهانی بر اساس وظیفه نظارتی مجلس مطرح شد، شرط کردم که این سفر در صورتی فایده دارد که با هزینه مجلس باشد تا وظیفه نظارتی نمایندگی تحت تأثیر رانت سفر قرار نگیرد. حال شما پاسخ دهید که بر چه اساسی به این سفرها می روید؟ تعداد سفرهایی که در قالب همراهی با وزرا یا به اسم فراکسیون ورزش یا در قالب رئیس فدارسیون سوارکاری رفته اید چه تعداد بوده است؟»

رسایی با تاکید بر این که فراکسیون ها هیچ رسمیتی در درون ساختار مجلس ندارند، تاکید کرده است: «به جرأت می توان گفت که 80 درصد فراکسیون ها با تلاش وزارت خانه ها و سازمان های دولتی شکل می گیرند تا در بزنگاه ها مانند بررسی بودجه و طرح ها و لوایح مرتبط از ظرفیت نمایندگان به نفع خود استفاده کنند و در مواردی نیز یک فراکسیون راه اندازی می شود تا در بزنگاه بتواند در قالب تعامل با یک نهاد از آن امتیاز بگیرد.»

نماینده مردم تهران در مجلس در یادداشت خود می افزاید: «به جز چند فراکسیون سیاسی که بر اساس مبانی فکری و سیاسی شکل می گیرند به جرأت می توان گفت که 80 درصد فراکسیون ها در حد یک هیات رییسه باقی می مانند. هیات رییسه این فراکسیون های به ظاهر موجه و مملو از نماینده نیز با استفاده از ظرفیتی که ادعا می کنند در اختیار دارند، در طرح ها و لوایح وارد لابی با وزارت خانه ها می شوند و محصول تشکیل فراکسیون را که گرفتن امتیاز است به دست می آورند.»

رسایی، یکی از مهمترین منافع فراکسیون ها در مجلس را حضور هیات رییسه آنها در سفرهای خارجی با هزینه دولت دانسته و تاکید کرده است: «سوال این است که آیا سفر رسمی یک نماینده که با تصویب و نظر مجلس صورت می گیرد، شایسته فحاشی های سیاسی این جماعت است یا سفری که آقای تابش در قالب لابی با وزارت ورزش و فدارسیون فوتبال به دنبال آن است و به آن اشاره می کند؟»

وی در ادامه یادداشت خود تاکید کرده است: «چرا هیچ یک از رسانه های دلواپس از آقای تابش و چند نماینده دیگر همراه وی نمی پرسند که با بودجه چه نهادی و بر اساس چه ضرورتی و با موافقت کدام نهاد تصمیم گیر درون هیات رییسه قرار است در بازی های جام جهانی حضور یابند؟»

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس یادآور شد: «چند روز قبل در خصوص موضوعات مطرح در پرونده فساد در فوتبال و برخی حواشی غیر فوتبالی مطرح در جام جهانی با یکی از مسئولان عالی وزارت ورزش جلسه ای داشتم. در خلال بحث از فشارهایی که برخی از اعضای فراکسیون ورزش برای حضور در جام جهانی می آورند خبر داد و گفت که یکی از این آقایان فراکسیون خبر داده که برخی از نمایندگان عضو فراکسیون تهدید کرده اند که اگر برخی از اعضای فراکسیون ورزش را برای جام جهانی اعزام نکنند، از طریق سئوال و حتی استیضاح وزیر ورزش و جوانان را در فشار خواهند گذاشت! این که چه عضوی از فراکسیون ورزش مسئولیت انتقال این پیغام را به وزارت ورزش داشته مهم نیست، مهم این است که این موضوع حتی در کمیسیون فرهنگی مجلس هم طرح شده و البته کمیسون فرهنگی به حق تأکید کرده است که وزارت ورزش نباید تحت تأثیر این فشارها قرار بگیرد.»

رسایی تاکید کرده است: « آیا تهدید یک وزارتخانه برای قرار گرفتن در لیست سفر، موضوع قابل پیگیری برای رسانه ها نیست؟ پس چرا ساکتند؟ شاید گفته شود که این چند نفر قرار است با هزینه اسپانسر و حامی مالی ای که قرار است هنرپیشه ها را ببرد، اعزام می شوند. این دیگر عذر بدتر از گناه است و حتما هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان باید آن را بررسی کند. راستی چرا این رسانه های هوچی گر در همان مصاحبه ای که فحاشی به بنده را منتشر کردند، این سئوالات را از تابش نکردند؟ آیا جیب آقایان باز است که دهانشان بسته و قلمشان شکسته شده؟»

رسایی در پایان گفته است:«ضمن شنیدن دغدغه های دلسوزانه با صدایی رسا به این هوچی گرها می گویم که تمام تیترهایتان برایم پشیزی ارزش ندارد تا رفتن یا نرفتن به مأموریت مجلس را بر اساس آن تنظیم کنم؛ اگر تکلیف اداری ام باشد حتما به سفر جام جهانی خواهم رفت و اگر تکلیفم این نباشد، در ایران می مانم تا در کنار دوستان دیگر به دعوت های متعدد برای برگزاری همایش های مردمی «ما دلواپسیم» در استان های مختلف پاسخ مثبت بدهم و تلاش کنیم تا تیم مذاکره کننده دیپلماسی کشور در ادامه مسیر مذاکرات، سر بلند بیرون بیاید و مانند توافقنامه ژنو 28 گل نخورد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا