گوناگون

پاکستان، دوشنبه را روز اول ماه رمضان اعلام کرد

رییس کمیته رویت هلال ماه دولت پاکستان گفت: با توجه به دیده شدن هلال ماه رمضان در غروب یکشنبه، فردا (دوشنبه) در پاکستان روز اول ماه مبارک رمضان است.

به گزارش ایرنا، ˈمفتی منیب الرحمانˈ در گفت و گو با خبرنگاران پس از پایان نشست اعضای کمیته ملی رویت هلال ماه پاکستان اظهار داشت: رویت هلال ماه رمضان در مناطق مورد نظر در پاکستان از سوی اعضای این کمیته تایید شد و بدین ترتیب فردا (دوشنبه) روز اول ماه رمضان اعلام می شود.

جلسه کمیته های منطقه ای رویت هلال ماه در دیگر شهرهای پاکستان نیز به طور همزمان برگزار شد که رای روحانیون و مسوولان این کمیته بر دیده شدن هلال ماه رمضان بود.

در پاکستان اعلام رسمی مشاهده هلال ماه مبارک رمضان، با جمع آوری تمامی شواهد در خصوص رویت هلال ماه و اطلاع آن به رییس کمیته رسمی رویت هلال در این کشور انجام می شود.

در ماه مبارک رمضان مسلمانان پرشمار پاکستان، صرف نظر از هر مذهب، قوم و طایفه ای، بیش از هر وقت دیگر عقل و دل خود را به قرآن سپرده و از این کتاب آسمانی، برای بهسازی امور دنیوی و اخروی خود مدد می گیرند.

براساس سنت دیرینه، در سراسر پاکستان همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، مساجد و مراکز دینی برای میزبانی از نمازگزاران و عابدان تطهیر و تزیین می شود.

آساق ** ا.ر ** 1597

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا