گوناگون

پایگاه های شبانه خونگیری در آمل فعال شد

81221354 5795765

ˈ سیدعلی مفتاحˈ روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: پایگاه ثابت وسیار انتقال خون آمل پس از افطار وتا آخرین ساعت شب وهنگام مراجعه مردم نوعدوست برای اهدای داوطلبانه خون فعال است.

وی افزود: یک گروه از پایگاه های سیار نیز در زمان های پس از افطار به مساجد روستاهای شهرستان اعزام و از مردم علاقمند به اهدای خون، اقدام به دریافت خون خواهد کرد.

رییس پایگاه انتقال خون آمل تصریح کرد: شهروندان و روزه داران دارای شرایط اهدای خون می توانند درتامین نیازهای خونی به بیماران به پایگاه های ثابت وسیار این پایگاه مراجعه کنند.

مفتاح اضافه کرد: اهدای خود برای روزه داران پس از افطار هیچ مشکلی برای روزه گرفتن آنان در روزهای بعد نخواهد داشت وبا مصرف مناسب نوشیدنی تا هنگام سحر ، با فعال ترشدن سلول های فعال خون ساز، خون اهدایی جایگزین خواهد شد.

وی ادامه داد: پایگاه ثابت انتقال خون آمل واقع درخیابان طالقانی این شهر، درنوبت های صبح وعصر آماده خونگیری از مراجعه کنندگان است تا با اهداء خون خود به بیماران بستری در بیمارستان ها یاری رسانند.

مفتاح، ارایه کارت شناسای ملی از سوی داوطلب هنگام مراجعه به پایگاه خونگیری برای اهدا خون، الزامی دانست واضافه کرد: ارایه کارت شناسایی ملی از سوی داوطلب برای اهدا خون در راستای بالا بردن ضریب امنیت و سلامت خون اهدایی است.

وی همچنین با اشاره به اینکه این پایگاه اکنون بیشترین نیازبه گروه های خونی منفی دارد، ازشهروندان این شهرخواست دراهدای داوطلبانه خون به نیازمندان همچنان به این پایگاه مراجعه نمایند.

رییس پایگاه انتقال خون آمل با اشاره به اینکه بیش از 500بیماران تالاسمی بیشترین استفاده از خون های اهدایی این پایگاه را دارند یادآورشد: خون های مازاد این پایگاه به بیمارستانها و مراکز درمانی شهرهای آمل و فریدونکنار، محمودآباد و چمستان ارسال می شود.ک/3

7327/608

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا