گوناگون

پدر شهید دریادار سیامک درخشان در البرز دار فانی را وداع گفت

81162780 5693226

ˈمهدی مهرورˈ فرماندار فردیس شامگاه سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مرحوم ˈاکبر درخشان ˈ در شهرک منظریه شهرستان فردیس البرز سکونت داشت که عصر امروز به علت بیماری و کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

وی اظهارکرد: آیین تشییع پیکر این اسوه صبر و پایداری ، ساعت 9 صبح فردا چهارشنبه با حضور قشرهای مختلف مردم و مسوولان از مقابل منزلش در شهرک منظریه شهرستان فردیس تشییع و برای خاکسپاری به قطعه والدین شهدا دربهشت زهرا (س ) تهران انتقال می یابد.

مهرور گفت : برای ارج نهادن به مقام شامخ این پدر صبور و گرانقدر ساعت 17 روز جمعه این هفته آیینی با شکوه با حضور مردم و مسوولان در مسجد امام رضا (ع) شهرک منظریه فردیس برگزار می شود.

هفتم آذر ماه سال 59 سرآغاز عملیات پیروزمند نیروی دریایی بود، در این روز خاطره انگیز، واحدهای شناور نیروی دریایی با اجرای عملیاتی با نام ˈمرواریدˈ ضمن نابودی اسکله نفتی البکر چندین ناو جنگی و هواپیمای دشمن را به قعر دریا فرستادند.

در این عملیات پیروزمندانه که با پشتیبانی تیزپروازان نیروی هوایی ارتش صورت گرفت، ضربات سنگین بر پیکره نیروی هوایی و دریایی دشمن وارد شد، به گونه ای که هیچ گاه نتوانست از اثرات این شکست رها شود.

در لحظات اولیه این عملیات سلحشورنیروی دریایی توانستند هفت ناوچه مدرن و اژدرافکن عراق به نام ˈاوزاˈ را در حوالی سکوهای نفتی البکر و الامیه که منطقه درگیری بود، به قعر دریا بفرستند.

در ادامه این عملیات، چند فروند دیگر از ناوها و قایق های دشمن توسط ناوچه همیشه قهرمان ˈپیکانˈ نابود شد و شماری از بالگردها و هواپیماهای دشمن سرنگون شدند.

دیادار دوم شهید سیامک درخشان جمعی یگان رزمی ناوچه پیکان از جمله رزمندگانی بود که در این حماسه بزرگ و به یاد ماندنی نقش آفرینی کرد و شجاعانه در راه دفاع از اسلام ، قرآن ، ولایت و سرزمین اسلامی ایران شربت شهادت نوشید.

مردم شهرستان فردیس در هشت سال دفاع مقدس حدود 400 شهید والامقام تقدیم آرمانهای والای نظام اسلامی کردند.ک/3

691/7417

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا