Mihanpostاینترنتپیشنهاد سردبیر

بیشترین واژه‌های سرچ شده توسط کاربران گوگل در سال ۲۰۱۶

پرجست‌وجوترین واژه‌های کاربران گوگل در سال ۲۰۱۶  در حالی توسط کمپانی گوگل اعلام شده است که این شرکت به رسم هر ساله‌اش ، پرجست‌وجوترین واژه‌هایی که کاربران در سال ۲۰۱۶ در موتور جست‌وجوی این شرکت جست‌وجو کرده‌اند را منتشر کرده است که آینه‌ای از رویدادهای مهم و غیرقابل پیش‌بینی، وقایع تراژدی و افزایش کاربری فناوری در جهان را در ۱۲ ماه گذشته است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

جالب است بدانید که بیشترین واژه‌های سرچ شده توسط کاربران گوگل در سال ۲۰۱۶ کمی فراتر از انتظار همه بوده است و البته چیزی که در هیچ دسته‌ای از وقایع مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مردم جهان نمی‌گنجد.

با این حال بیشترین واژه‌های سرچ شده توسط کاربران گوگل در سال ۲۰۱۶ بازی «پوکمون گو» است. این بازی در مدت بسیار کم به یکی از بازی‌های محبوب تلفن همراه در جهان تبدیل شد و حتی تحولات جهان یا پیروزی‌های ورزشی را نیز به نفع خود کنار زد.

بعد از پوکمون گو ، آیفون ۷ و دونالد ترامپ در رده دوم و سومین بیشترین واژه‌های سرچ شده توسط کاربران گوگل در سال ۲۰۱۶  بوده که توسط این کمپانی اعلام شده است.

بیشترین واژه‌های سرچ شده توسط کاربران گوگل در سال 2016
بیشترین واژه‌های سرچ شده توسط کاربران گوگل در سال ۲۰۱۶

یکی دیگر از بیشترین واژه‌های سرچ شده توسط کاربران گوگل در سال ۲۰۱۶ «المپیک ریو» بوده است ، رویدادی که امسال برگزار شد و به همین منوال اسامی برخی از ورزشکاران و قهرمانان این المپیک نیز به این لیست اضافه شدند.

از میان ۱۰ واژه سرچ شده توسط کاربران گوگل در سال ۲۰۱۶ می‌توان به «خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا» و یک سری وقایع خشونت‌آمیز و شوکه‌کننده مثل تیراندازی و کشتار در باشگاه اورلانو و حملات تروریستی در فرانسه که منجر به کشته شدن ۸۶ نفر شد و نیز «ویروس زیکا» هم اشاره کرد.

به غیر از اینها، واژه‌های «محمد علی کلی» و «لئونارد کوهن» به دلیل مرگ‌شان در سال میلادی جاری جزو کلماتی هستند که بارها و بارها در گوگل سرچ شده‌اند.

گفتنی است که این لیست بر اساس کلمات انگلیسی‌ است که در گوگل جست‌وجو شده‌اند و زبان‌های دیگر را شامل می‌شود.

منبع : engadget

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا