گوناگون

پروژه‌های معدنی آذربایجان‌شرقی بلای جان محیط‌ زیست

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با انتقاد از تخریب محیط زیست در برخی پروژه‌های معدنی، گفت: نحوه بهره‌برداری از معادن باید تغییر یابد در غیر این صورت و با ادامه روند فعلی در بهره‌برداری از معادن در آینده دچار مشکلات زیست محیطی خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه آذربایجان‌شرقی، محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان افزود: معادن از جمله مهم‌ترین ظرفیت‌های توسعه استان هستند اما نباید به بهانه توسعه معادن، محیط زیست را خراب کنیم.

وی همکاری سازمان‌های صنعت و معدن و محیط زیست را برای یافتن راهکارهای مناسب بهره‌برداری از معادن با رعایت مسائل زیست‌محیطی خواستار شد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با بیان این که سند تدبیر، مبنای بحث‌های توسعه‌ای استان خواهد بود، افزود: این سند در عین حال که باید واقع‌بینانه و بر مبنای اطلاعات صحیح باشد، باید بتواند با نگاه به افق‌های بالاتر، ایجاد تحرک کند.

داود بهبودی، گسترش بخش صنعت استان را نیازمند ایجاد رویکرد صادراتی و نگاه به بازارهای جهانی دانست و افزود: در این راستا نوسازی تکنولوژی و ارتقاء کیفیت تولیدات ضروری است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت مقررات زیست‌محیطی در توسعه صنایع و معادن، خاطرنشان کرد: باید به دنبال راه‌هایی باشیم که بتواند هم رونق صنایع و معادن و هم حفظ محیط زیست را تضمین کند.

در این جلسه همچنین 36 مورد از مصوبات کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان به تصویب رسید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا