گوناگون

پلمب 3 غرفه اغذیه‌فروشی در نمایشگاه/ گزارشی از سرقت کتاب واصل نشده است

عباس نبی‌زاده رئیس ستاد بحران بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، از پلمب 3 غرفه اغذیه فروشی در نمایشگاه طی روز جاری خبر داد و گفت: این واحدها به دلیل تخلفات عدیده و عدم رعایت مسائل بهداشتی در عرضه مواد خوراکی در مصلی، امروز شنبه 13 اردیبهشت پلمب شدند. در یکی از این واحدهای اغذیه‌فروشی یخ در بهشت‌های غیراستاندارد و آغشته به مواد رنگی، در یکی دیگر ساندویچ‌های ناسالم و در غرفه دیگر، ذرت‌ مکزیکی‌های ناسالم و بی‌کیفیت به مردم عرضه می‌شد. به این واحدها دیگر اجازه فعالیت در مصلی داده نخواهد شد و هنوز تصمیمی هم برای انتخاب واحدهای جایگزین گرفته نشده است.

وی همچنین از رسیدگی درمانی به 4 مصدوم که حین بازدید از نمایشگاه کتاب تهران دچار سانحه شده‌اند، خبر داد و گفت: یکی از این بازدیدکنندگان بر اثر حرکت چرخ‌های یکی از گاری‌های مستقر در مصلی روی پایش، از این ناحیه دچار شکستگی شد که پس از انتقال به بیمارستان لولاگر و گچ گرفتن ناحیه شکستگی، از بیمارستان ترخیص شد. 3 مورد دیگر هم پس از رسیدگی درمانی در بیمارستان، بهبود یافتند و مرخص شدند. در این چهار روز، اکیپ‌های اورژانس بالغ بر 120 نفر را در محیط مداوا کردند و مشکلات جسمی آنها را که عمدتاً شامل نفس‌تنگی، گرمازدگی و سرگیجگی بود، برطرف کردند.

رئیس ستاد بحران بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنین از حل و فصل موارد اندکی از اعمال منکراتی و عدم رعایت عفاف و پوشش در این نمایشگاه با گرفتن تعهد از مرتکبان این اعمال خبر داد و همچنین از وضعیت رعایت عفاف و حجاب از سوی بازدیدکنندگان در نمایشگاه ابراز رضایت نسبی کرد.

نبی‌زاده در خصوص اینکه آیا گزارشی از سرقت کتاب‌های ناشران در غرفه‌های آنها به ستاد بحران بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وصول شده است؟ گفت: هم پلیس پیشگیری، هم پلیس انتظامی و هم تیم‌های بازرسی مربوطه به صورت محسوس و غیرمحسوس در نقاط مختلف در ورودی سالن‌ها و نیز در راهروها مستقر هستند و خوشبختانه تا این لحظه گزارشی از سرقت کتاب در نمایشگاه به ما وصول نشده است اما همچنان به غرفه‌داران توصیه می‌کنیم خودشان هم نظارت دقیق را در این زمینه داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا