گوناگون

پنتاگون: تحولات عراق را به دقت زیر نظر داریم

383833 285سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه با بیان اینکه واشنگتن به دقت تحولات عراق را تحت نظر دارد، گفت این نیروهای امنیتی و دولت عراق است که باید با ناآرامی‌های به وجود آمده، مقابله کند.

به گزارش فارس، وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه در واکنش به تحولات اخیر در استان «نینوا» عراق، گفت واشنگتن این تحولات را به دقت در نظر دارد و تا حد امکان به تقویت ارتش عراق کمک می‌کند، با این حال این نیروهای امنیتی عراق هستند که باید با بحران مقابله کنند.

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا که در نشست خبری هفتگی در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، در مورد وضعیت عراق گفت: «ما قطعا وضعیت عراق را تا بیشترین حد ممکن از نزدیک تحت نظر داریم و مطمئنا خشونت‌ها و آنچه را که «داعش» در عراق انجام داده، محکوم می‌کنیم. همانطور که می‌دانید یکی از گسترده‌ترین برنامه‌های صادرات تسلیحاتی ما در جهان، به عراق است و ارزشی حدود 14 میلیارد دلار دارد.»

وی با بیان اینکه آمریکا به ایفای نقش مشورتی و مشاوره‌ای در حمایت از ارتش عراق ادامه می‌دهد، گفت: «اما نهایتا، این بر عهده نیروهای امنیتی عراق و دولت عراق است که با این موضوع مقابله کند. ما هرآنچه در توان داشته باشیم، داریم از طریق روابط بیشتر میان نیروهای مسلح طرفین، انجام می‌دهیم. ما پیشتر هم تصریح کرده‌ایم که نخست‌وزیر «نوری المالکی» را به ادامه همکاری با سران قبایل در آن منطقه و رویکردی کلی‌محور برای مقابله با افراط‌گرایی در داخل کشور، تشویق می‌کنیم.»

اعضای گروه تروریستی داعش روز سه‌شنبه با ورود به استان «نینوا» عراق، ابتدا شهر «موصل» و سپس چندین شهر دیگر در مناطق مجاور را به کنترل خود درآوردند. ارتش عراق برای مقابله با تروریست‌ها وارد عمل شده و در حال حاضر درگیری‌های گسترده‌ای در این مناطق در جریان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا