گوناگون

پیرموذن: کشاورزان زکات دهنده به حقوق بگیران کمیته امداد تبدیل شدند

81185415 5733071

به گزارش ایرنا، کمال الدین پیرموذن روز یکشنبه در همایش دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای استان اردبیل افزود: در حالی که کشور با 30 میلیارد دلار اداره می شد این رقم را به 80 میلیارد دلار رساندند و در نتیجه واردات بی رویه، بخش کشاورزی نابود شد.

وی اضافه کرد: برخی از آن شرایط 24 هزار میلیارد دلار سود بردند در حالی که همین سیاست ها در کنار عدم توجه به منابع و ظرفیت های موجود نیز باعث ایجاد اشتغال کاذب و افزایش مهاجرت روستاییان شد.

او ادامه داد: شرایط طوری شد که همین خطه اردبیل در مهاجرت از روستاها به شهرها و پایتخت رتبه اول را داراست که باید این رویه تغییر کند.

پیرموذن با تاکید بر تحرک اقتصادی روستاها ادامه داد: بالا بردن آگاهی روستایییان از طریق اتکا به خود، تقویت امور زیربنایی به خصوص در زمینه های آب و خاک و دگرگون کردن منابع و تولیدات کشاورزی با حمایت موثر از کشاورزی باغی و دامی می تواند در تغییر شرایط و تحقق اقتصاد مقاومتی موثر باشد.

وی با بیان اینکه در سایه اقتصاد مقاومتی شاهد شکوفایی و رشد ملت ایران خواهیم بود، گفت: اقتصاد مقاومتی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری نباید فقط به صورت انشا ترسیم شود بلکه همگان باید منافع گروهی و جناحی خود را کنار گذاشته و تنها به منافع مردم فکر کنند.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری مکمل حماسه سیاسی است و می تواند قدرت چانه زنی ما را در تعامل عزتخواه با دنیا افزایش دهد که امیدواریم با ذکاوت مقام معظم رهبری، کیاست دولت و حمایت ملت بزودی به وقوع پیوندد.

او در ادامه عنوان کرد: در همین راستا و به منظور تکیه بر ظرفیت داخلی، معرفی آداب و آیین های روستاییان در جهت جذب گردشگران در کنار جلوگیری از تعصبات کور و پالایش فرهنگی باید در دستور کار قرار گیرد و دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها می توانند گام های موثری در این راه بردارند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی به منظور ایجاد انگیزه بیشتر در خدمتگزاران خط مقدم اقتصاد مقاومتی سیاست های حمایتی خود را در قالب های مختلف مد نظر قرار داده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس همچنین گفت: ماه گذشته یک فوریت بازنگری استخدامی شهرداری ها و دهیاری ها مصوب شد تا پاسخگوی 27 هزار دهیاری و یک هزار و 200 شهرداری باشد و در کنار آن طرح جامع روستاها و حق الجلسه اعضای شوراهای روستایی نیز در دست تدوین است.

8123/530 **1917

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا