گوناگون

پیش نویس سند راهبردی پدافند غیرعامل در حوزه راه و شهرسازی استان تهران تدوین شد

81223858 5800038

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی راه و شهرسازی استان تهران علـی مغازه ای افزود: در این سند به بررسی ظرفیت ها، توانمندی ها و منابع دستگاه های عضو کارگروه و بررسی نقاط حیاتی و حساس آنها بررسی شده است.

وی ادامه داد: همچنین تهدیدهای محتمل برای این منابع و راهبردهایی برای کم اثر کردن این تهدیدها پیش بینی و ارائه شده است.

مغازه ای اظهار کرد: راهکارهای کوتاه مدت و پیشنهادهایی برای ارتقای فعالیت سازمان ها در برابر تهدیدهای دشمن نیز در این سند طرح شده است.

وی با اشاره به اینکه این سند به عنوان سند بالادستی سازمان های عضو است افزود: دراین سند برای مشخص کردن نقشه راه کارگروه با هدف تعیین جهت گیری کلان سازمان های عضو کارگروه مباحثی از کلیات، ظرفیت ها، تجزیه و تحلیل منابع و در آخر نتیجه گیری و پیشنهاد شده است.

رئیس اداره مدیریت بحران گفت: اولویت بندی ظرفیت ها و منابع برای هماهنگ سازی تمام اقدامات مربوط به دفاع غیرعامل در حوزه مسوولیت های اعضای کارگروه در استان و تدوین برنامه های عملیاتی بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت از دیگر موارد تهیه پیش نویس این سند بوده است.

در این نشست همچنین مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران با تأکید بر بازبینی نهایی این سند با ابراز امیدواری گفت: بسیار امید است تا از فعالیت های روزمره دستگاه ها در حوزه پدافند غیرعامل اجتناب شود و یا حتی المقدور مدیریت بحران و پدافند غیرعامل ادغام نشود.

فریبرز واحدی مشخص شدن وظایف متقابل دستگاه ها، پرهیز از موازی کاری، پیش بینی جدول زمان بندی را از دیگر موارد مهم در تدوین مرحله نهایی این سند عنوان کرد و بر لزوم آن اصرار ورزید.

لازم به ذکر است که نمایندگانی از اداره کل پدافند غیرعامل استانداری تهران، فرودگاه های بین المللی مهرآباد و امام خمینی، راه آهن، حمل و نقل و پایانه ها، هواشناسی، آموزش و پرورش، نوسازی و تجهیز مدارس، دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی و تهران در این نشست حضور داشتند.

سند مذکور امسال پس از تدوین و تصویب نهایی به شورای پدافند غیرعامل استان ارسال خواهد شد.

تهرام/1699/ 699

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا