گوناگون

پیوند بین معنویت و سیاست نخستین شاخص مکتب سیاسی امام راحل است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر چهارشنبه در بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام در مصلی رشت افزود: جریان نظام سلطه در عالم و آنچه مغرب زمین بعد از دوره رنسانس تاکنون دنبال کرده جنگ با خدا بوده است.

وی اظهارداشت: مغرب زمین بیش از 300 سال به دنبال این مهم است که دین و آموزه های دینی را از زندگی مردم دور و جامعه را منهای دین معرفی و اداره کند.

 معاون اول قوه قضائیه گفت:  در این سه دهه اتفاق های زیادی همچون جنگ های جهانی اول و دوم در عالم اتفاق افتاده است.

وی افزود: خونریزی ها، کشورگشایی ها و ظلم های بسیاری که در عالم اتفاق افتاده و همچنان تداوم دارد ناشی از همین نگاه سیاست مداران غربی است که درصدد هستند جامعه را بدون توجه به خدا و آموزه های دینی به پیش ببرند.

 رئیسی اظهارداشت: محصول همه ظلم ها، جنایت ها، زرادخانه های عظیم و کلاهک های هسته ای این است که اسباب نابودی انسان و جامعه بشری به دست افرادی به نام انسان رقم بخورد.

وی تصریح کرد: در این عرصه امام راحل معتقد بود جامعه بشری را سیاست مدارانی باید اداره کنند که بهره مند از معنویت، اخلاق و ارتباط با خدا باشند.

معاون اول قوه قضائیه گفت:  امام بزرگوار در اداره جامعه اسلامی مدل مردم سالاری دینی را ارائه کرد یعنی اداره زندگی مردم  و جامعه باید توام با خدا خواهی و معنویت باشد.

وی در ادامه به تبیین شخصیت معمار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: امام خمینی رحمت الله علیه  یک انسان دین باور و دین مدار بود.

رئیسی همچنین جمله ” عالم در محضر خدا است ” را سنگ زیر بنای اندیشه امام راحل دانست و اظهارداشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران همواره بشریت را به سمت آزادگی، نور و معنویت هدایت کرده است.

وی تصریح کرد: بیداری اسلامی و گسترش و نشر انقلاب در کشورهای منطقه امروز نتیجه زحمات و مجاهدت های امام، شهدا و همچنین رهبری های پیامبرگونه مقام معظم رهبری است.  

معاون اول قضائیه با بیان اینکه امام راحل فردی دین مدار، دانا و دلیر بود، گفت: این دلیری و شجاعت در پرتو خدا باوری است.

وی با بیان اینکه سیاست باید در پرتو دین مداری و خداباوری باشد، افزود:  امام خمینی رحمت الله علیه برای اداره جامعه پیوند بین معنویت و سیاست را برقرار کرد.

رئیسی در ادامه توجه به کرامت انسانی و نگاه با محبت به مردم را دومین شاخص مکتب سیاسی امام نام برد و اظهارداشت: کرامت انسان در مغرب زمین معنا ندارد.

وی تصریح کرد: امام راحل به معنای واقعی کلمه مردم را دوست و باور داشت واین مردم باوری در پرتو خدا باوری بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا