گوناگون

پیوند دانشگاه و حوزه فناوری ارتباطات موجب پیشرفت این حوزه می شود

81164871 5696919

به گزارش ایرنا، ˈمرتضی براریˈ روز پنج شنبه در دیدار با استاندار مرکزی در اراک افزود: حوزه فناوری اطلاعات دانشی وسیع با کارآیی بالا است که در صورت ظرفیت سازی برای قابلیتهای، آن علاوه بر تسهیل و کیفی سازی امور می تواند در اشتغالزایی نیز نقش پررنگی ایفا کند.

وی بیان کرد: یکی از نیازهای پایه ای کشور توسعه دولت الکترونیک است و در این بخش توانمندسازی نیروی انسانی و تامین زیرساختهای سخت افزاری و نرم افزاری نقش کلیدی دارد.

وی اظهار کرد: توسعه شرکتهای دانش بنیان یکی از سیاستهای اولویت دار حوزه فناوری اطلاعات کشور است که در این راستا باید از توانمندیهای دانش آموختگان دانشگاهی به بهترین شکل استفاده شود.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: رشد فناوری اطلاعات در کشور با همکاری تنگاتنگ متخصصان دانشگاهی و نخبگان فناوری اطلاعات در تمامی استانها امکان پذیر است .

براری توضیح داد: مشارکت واحدهای دانشگاهی استان مرکزی ازجمله دانشگاه صنعتی، اراک و تفرش در طرحهای تخصصی شرکتهای بزرگ فناوری نظیر ایرانسل و همراه اول از موضوعاتی است که باید با توجه به قابلیتهای علمی استان با جدیت دنبال شود.

استاندار استان مرکزی نیز گفت: استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی و چهارمین قطب صنعت کشور ظرفیت بالایی برای رشد فناوری اطلاعات در حوزه تخصصی صنعت دارد و تحقق این مهم نیازمند نزدیکی بیشتر دانشگاهها با حوزه تولید است.

ˈمحمدحسین مقیمیˈ افزود: بهره گیری هدفمند از فناوری های نوین سرعت تحرک توسعه را بالا می برد و غفلت از آن به معنای باز ماندن از قطار رقابتهای توسعه است.

فناوری اطلاعات و ارتباطات که به اختصار آی سی تی (ICT) گفته می شود در برگیرنده تمام فناوری های پیشرفتهٔ نحوه ارتباط و انتقال داده ها در سامانه های ارتباطی است.

فناوری اطلاعات وارتباطات ، تحولات گسترده ای را در تمامی عرصه های اجتماعی و اقتصادی باعث شده و تاثیر آن بر جوامع بشری بگونه ای است که جهان امروز به سرعت در حال تبدیل شدن به یک جامعه اطلاعاتی است.ک/2

560/559

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا