گوناگون

پیوند صنعت و دانشگاه از راه های تسهیل ورود جوانان به بازار کار است

81220084 5793666

به گزارش ارسالی روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان به ایرنا، محمد جهانتیغی در نخستین نشست هم اندیشی با حضور مسوولان دانشگاه سیستان و بلوچستان، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان پارک علم و فناوری و کارشناسان شرکت شهرک های صنعتی، اداره صنعت معدن و تجارت، بر ارتباط هر چه بیشتر بین دانشگاه و صنعت تاکید کرد.

وی افزود: اکنون ظرفیت کاری و فعالیت دانشجویان هیچ رابطه ای با خروجی بازار کار و صنعت ندارد به همین سبب باید بین دانشگاه و صنعتگران تعامل و پیوند لازم فراهم شود.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری و پیوند بین صاحبان صنایع و دانشگاه بیان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آمادگی دارد در راستای تقویت و توانمند سازی دانش آموختگان دانشگاهی با ایجاد و آموزش در کارگاه های فنی و حرفه ای جوار دانشگاهی به عنوان حلقه رابط بین صنعت و دانشگاه نقش ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه بیش از چهار هزار استاندارد آموزشی در سایت سازمان فنی وحرفه ای فعال است افزود: اداره کل فنی و حرفه ای توان ورود در ایجاد و ورود به منظور عملیاتی کردن آموزش های مهارتی در حوزه های مختلف را در قالب کارورزی و منطبق با استانداردهای روز برای دانشجویان دارا است.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در این نشست با بیان اینکه طرح های پژوهشی در سال های گذشته انجام نشده و یا کمرنگ بوده است گفت: برای رفع این نقیصه و اولویت بندی نیازهای بازار کار و جامعه امسال باید تمهیدات ویژه ای در این راستا اندیشیده شود.

عبدالجلیل شهنوازی بیان کرد: ارتباط بین دانشگاه و دستگاه های بین بخشی مانند فنی وحرفه ای با توجه به رشته های مختلف موجود می تواند نقش بسزایی در کاهش آمار بیکاری و تسهیل در ورود دانش آموختگان و افراد جویای کار داشته باشد.

وی با بیان اینکه اقتصاد دنیا هر روزه شاهد تحولاتی شگرف و با سرعت بالا است افزود: در این راستا ارتباط تنگاتنگ دانشگاه با صنعت و همچنین سرمایه گذاری بر روی طرح های پژوهشی یکی از مهمترین اولویت هایی است که باید به آن توجه جدی شود.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: دانشجویان هم اینک در شرکت های کوچکی دوره های کارآموزی را می گذرانند که بازدهی لازم را ندارد.

شهرکی افزود: اداره آموزش فنی و حرفه ای به دلیل برخورداری از استانداردهای روز در زمینه مهارت آموزی می تواند نقش بسزایی در توانمند سازی دانش آموختگان دانشگاه ها به منظور ورود آسان به جامعه و بازار کار ایفا کند.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری باوجود تعداد دانش آموختگان در استان بالا است ادامه داد: در این راستا ارائه آموزش های مهارتی ضروری به نظر می رسد و این دانشگاه آمادگی دارد پس از برآورد و نیازسنجی بر اساس اولویت های پژوهشی نسبت به اجرای طرح توانمند سازی با همکاری دستگاه های اجرایی و صاحبان صنایع وارد عمل شود. ک/1

653

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا