گوناگون

پیکر آیت الله شیرازی از علمای مشهد در این شهر تشییع شد

81165294 5697641

به گزارش ایرنا، در مراسم تشییع پیکر این عالم ربانی که از محل موسسه صاحب الزمان (عج) واقع در چهار راه شهدا به سوی حرم مطهر رضوی برگزار شد، جمع بسیاری از مردم ، روحانیان و مسوولان خراسان رضوی شرکت داشتند.

پیکر آیت الله شیرازی پس از طواف در حرم مطهر رضوی و اقامه نماز توسط آیت الله سیدان از اساتید شاخص حوزه علمیه مشهد، در رواق دارالعباده حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) به خاک سپرده شد.

آیت الله ˈسید محمد باقر شیرازیˈ فرزند آیت الله العظمی ˈسید عبدالله شیرازیˈ اول ماه رجب سال 1308 هجری شمسی همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت امام محمد باقر (ع) دیده به جهان گشود و در سن 20 سالگی به درجه اجتهاد نایل شد.

آن مرحوم در کنار فراگیری علوم دینی و حوزوی در علوم مختلف همچون هیات و نجوم و تطابق احکام شرع با علوم روز متبحر گردید و در بسیاری از این علوم نظریات منحصر به فردی را که از سوی مراجع عظام و اساتید و دانشگاهها با استقبال کم نظیری روبرو گردید، ارایه کرد.

وی در کنار مطالعات و تلاشهای علمی و تربیت شاگردان فراوان در مبارزه با رژیم بعث عراق تلاش مجدانه داشت و به همین سبب سالها در زندانهای رژیم بعث شکنجه و مرارتهای فراوان تحمل کرد و بعد از سالها دفاع از حریم امامت و ولایت و تدریس علوم و معارف دینی در سن 85 سالگی دعوت حق را لبیک گفت./2

659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا