گوناگون

چهار هزار و 600 جانباز شیمیایی‌ خراسان رضوی تحت پوشش بنیاد شهید هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد غلام‌پور، ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در زمینه وضعیت جانبازان شیمیایی خراسان رضوی اظهار کرد: چهار هزار و 600 جانبازان شیمیایی‌ خراسان رضوی به درجه‌های مختلف، شدید، متوسط و خفیف گروه‌بندی شده‌اند و خدمت‌رسانی به این جانبازان بر اساس سطح آسیب‌های وارد شده، اولویت‌بندی شده است.

وی از وجود 70 تا 100 نفر جانباز شدید در این استان خبر داد و افزود: این جانبازان به به مراکز درمانی در تهران و یا حتی خارج از کشور اعزام شده و به صورت تقریبی هر سه ماه یک بار جانبازان شدید شیمیایی به تهران برای درمان اعزام می شوند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی یادآور شد: طی یک سال 6 نفر جانباز به خارج از کشور برای درمان اعزام می‌شوند که هزینه آن با بنیاد شهید و امور ایثارگران است و در مجموع جانبازان شیمیایی متوسط در سطح استان بین 300 تا 500 نفر هستند و اکثر جانبازان متوسط تحت درمان و مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

به گفته وی تجهیزات پزشکی تمامی جانبازان گروه شدید شامل کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن ساز و همراه و دیگر امکانات پزشکی توسط بنیاد شهید تهیه و به شکل امانی در اختیار جانبازان قرار می گیرد.

غلام پور با تاکید بر اینکه تأمین دارو و تجهیزات پزشکی جانبازان از وظایف معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید است، اظهار کرد: گاه به دلیل کمیاب بودن و گاه نایاب بودن دارو، وزارت‌خانه‌ها و اداره‌های کل درمانی در کشور با پیگیری های لازم و از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران این داروها در اختیارشان قرار می‌گیرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا