گوناگون

کارگروه جامعه بندری در بزرگترین بندر تجاری کشور تشکیل می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست مشترک مسئولین اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بندرعباس و اعضای اتحادیه کارگزاران گمرکی استان هرمزگان با عالی ترین مقام حوزه دریایی و بندری استان به منظور بررسی مشکلات سرمایه گذاران و فعالان این بخش در مجتمع بندری شهید رجایی برگزار شد.

ابراهیم ایدنی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان برگزاری نشست مشترک با صاحبان کالا، تجار، ترخیص کاران و سرمایه گذاران بندری را بستری مناسب برای رشد تجارت کشور و منطقه عنوان کرد و گفت: هم اکنون مجموعه بنادر هرمزگان آماده دریافت نقطه نظرات ذی نفعان بندری در فضایی صمیمی برای بهبود شرایط کاری است.

وی از تشکیل یک کارگروه متشکل از جامعه بندری کشور به منظور پیگیری موانع و معضلات بندری در استان هرمزگان خبر داد و راه حل اصلی کاهش هزینه های بخش حمل و نقل دریایی را افزایش کیفیت خدمات بندری ارایه شده به خطوط کشتیرانی و صاحبان کالا دانست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در ادامه به توسعه ترانزیت و ترانشیپ به عنوان یکی از اهداف مهم بندر شهید رجایی اشاره کرد و از صاحبان کالا خواست تا برای حمل کالای خود به جای مسیرهای جاده ای از ظرفیت شبکه ریلی و کشتی های فیدری استفاده کنند.

ایدنی مهم ترین اولویت بندر شهید رجایی را ارایه خدمات مطلوب به ذینفعان، حمایت از سرمایه گذاران و رفع مشکلات آنها به شکل راهبردی و کاربردی عنوان کرد و خواستار متنوع شدن سرمایه گذاری ها برای حفظ جریان پایدار تجارت در بزرگترین بندر تجاری کشور شد.

لازم به ذکر است، محمدامین صباغ زاده رئیس اتحادیه کارگزاران گمرکی هرمزگان که ریاست اتاق بازگانی، صنایع و معادن استان را نیز عهده دار است، در ابتدای این نشست انتصاب ابراهیم ایدنی به سمت مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی هرمزگان را به وی تبریک گفت.

وی با بیان اینکه هم اکنون ارتباط خوبی بین فعالان بخش خصوصی و اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان شکل گرفته است، افزود: فعالان بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری بیشتر و رفع مسائل و مشکلات حوزه دریایی و بندری هرمزگان خواستار تشکیل کارگروهی تخصصی در این زمینه هستند.

صباغ زاده در پایان اظهارات خود بندر شهید رجایی را مأوای بازرگانان و ترخیص کاران بنادر هرمزگان توصیف کرد و برگزاری چنین جلساتی را برای کاهش موانع فعالیت تجار در بازار منطقه ای بسیار موثر دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا