گوناگون

کاهش ضایعات برداشت گندم رویکرد بسیج همگام با کشاورز است

81168371 5703279

ˈمرتضی دهرویهˈ روز یکشنبه در گفت و گویی با محوریت طرح ملی بسیج همگام با کشاورز افزود: برای اجرای طرح ملی بسیج همگام با کشاورز که در استان سمنان به صورت پایلوت کشوری برگزاری می شود، حداقل چهار پایگاه دارای هسته علمی انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه این چهار پایگاه انتخاب شده در این مرحله از طرح بسیج همگام با کشاورز در بحث گندم فعالیت می کند، افزود: رویکرد فعلی در طرح بسیج همگام با کشاورز، موضوع گندم است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت، کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان عنوان کرد: پایگاه‏های انتخاب شده برای اجرای این طرح باید مجهز به شبکه شباب بسیج باشند تا تبادل اطلاعات علمی کشاورزی با متخصصان این طرح به سرعت و سادگی و در امنیت کامل صورت گیرد.

دهرویه با بیان اهداف اجرای طرح ملی بسیج همگام با کشاورز در بحث کلان افزود: افزایش بهره وری تولید محصولات کشاورزی از طریق افزایش دانش کشاورزان و به روز کردن شیوه کشاورزی و برداشت محصولات، از جمله اهداف مهم این طرح است.

وی عنوان کرد: در این مرحله از طرح بسیج همگام با کشاورز که به صورت پایلوت کشوری در استان سمنان برگزار می شود، جلوگیری از پنج درصد دور ریز گندم تولیدی کشاورزان این استان در جریان برداشت و حمل این محصول هدف گذاری شده است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت، کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان با اشاره به بررسی نحوه عملکرد پایگاه های روستائی مجری طرح ملی بسیج همگام با کشاورز، افزود: پیش بینی شده است تا سه پایگاه روستائی این استان از طریق شبکه شباب بسیج با رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ارتباط برخط برقرار کنند.

دهرویه زمان برقراری این ارتباط نمادین را بیست و هفتم خرداد امسال و همزمان با روز جهاد کشاورزی و بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی عنوان و تصریح کرد: کشاوزان و متخصصان این طرح ملی در سه پایگاه مقاومت بسیج روستائی استان سمنان، در این روز از طریق شبکه شباب، از رهنمودهای سردار ˈنقدیˈ فرمانده بسیج کشور بهره مند می شوند.ک/1

599/608

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا