گوناگون

کاهش مشکلات بهداشتی اولویت کاری مسوولان باشد

81241381 5829781

به گزارش ایرنا، محمد فلاحی شامگاه پنجشنبه در جلسه کارگروه امنیت و سلامت غذایی مریوان افزود: عرضه مواد غذایی به شیوه ای ناسالم در میادین و خیابان های اصلی شهر امری است که سلامت غذایی جامعه را با خطر جدی مواجه کرده لذا باید از سوی مسوولان مورد بررسی قرار بگیرد.

وی خواستار بهداشتی کردن کشتارگاه مریوان شد و گفت: کشتار روز دام در کشتارگاه مریوان در ساعت های کاری باید به دقت مورد بررسی قرار گرفته و نظارت کافی نیز بر این امور از سوی بهداشت و درمان شهرستان انجام شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مریوان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نحوه جمع آوری نامناسب زباله ها و بازیافت از سوی آبفای شهرستان نامناسب است افزود: سد معبر دستفروشان، کشتارگاه دام فاقد شرایط بهداشتی، عرضه غیر بهداشتی مرغ زنده و فرسودگی شبکه های لوله کشی در برخی از مکان ها از دیگر مشکلات سطح شهرستان است.

بهرامی با اشاره به اینکه مریوان اولین شهر از نظر جمع اوری و جابجایی مواد و شیرینی سراها با ماشین های یخچال دار است افزود: بیش از 80 درصد از کارگاه های شیرینی مریوان مواد خود را با ماشین های بهداشتی و یخچالدار جابجا می کنند که لازم است نسبت به بهداشتی کردن مابقی شیرینی سراها نیز اقداماتی انجام شود.

مدیرجهاد کشاورزی مریوان نیز در این جلسه افزود: در راستای کمک به کشاورزان و ارتقای نوع آبیاری تسهیلاتی در نظر گرفته شده است و در این راستا 85 درصد هزینه اجرایی پروژه های آبیاری تحت فشار کشاورزان شهرستان بصورت وام بلاعوض توسط دولت تامین می شود.

سید عزیز هاشمی اظهار کرد: آبیاری بارانی و قطره ای از مهمترین آبیاری های کشاورزی است که با توجه به اینکه در طول سال های اخیر میزان بارندگی بسیار کم شده اهمیت آن دوچندان شده است.ک/2

7348/533

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا