گوناگون

کرمانیها خواستار حضور مس کرمان در لیگ برتر هستند/ گذر از اعتیاد و تباهی به سوی سکوی ورزشگاه

به گزارش خبرنگار مهر، ورزش استان کرمان این روزها حال و روز خوشی ندارد بسیاری از تیمهای لیگ برتری کرمان طی سالهای گذشته به لیگ های پائین تر سقوط کرده و یا منحل و یا اینکه امتیازشان به سایر استانها فروخته شده است و گل سر سبد ورزش کرمان یعنی تیم فوتبال مس کرمان نیز به دلیل مدیریت ضعیفی که در فصل گذشته شاهدش بود از لیگ برتر سقوط کرد.

ضعف مدیریت در زمان بستن تیم در فصل نقل و انتقالات سال گذشته و راهیابی بازیکنان درجه چندم تیمهای دسته اولی به مس کرمان، تغییر پیاپی مربیان، انتقالهای بی برنامه بازیکنان به مس کرمان در  نیم فصل و حواشی که گرد این تیم وجود داشت این تیم محبوب جنوبشرق کشور را با کسب نتایج بسیار ضعیف و گاه باور نکردنی راهی لیگ دسته اول کرد.

همان سرنوشتی که برای مس سرچشمه رقم خود این بار گریبان مس کرمان را هم گرفت، با این تفاوت که پس از سقوط مس سرچشمه، مسولان با این گفته که قصد دارند با فروش تیم سرچشمه همه حمایت خود را معطوف مس کرمان کنند امتیاز تیم سرچشمه ای را واگذار کردند.

اما این روزها با وضعیتی که برای صاحب تیم راه آهن به وجود آمده این باشگاه برای تامین بدهی های وی به فروش گذاشته شده است و به همین دلیل بحث خرید امتیاز این تیم توسط مس کرمان بار دیگر بر سر زبانها افتاده است.

خواسته مردم کرمان خرید امتیاز تیم مس و جبران گذشته است

در این میان مردم کرمان و فوتبالدوستان کرمانی که از مدیریت بسیار ضعیف مس در فصل گذشته دلخور هستند از شرکت مس ایران می خواهند به شایعات رنگ واقعیت ببخشد و امتیاز تیم راه آهن را خریداری کند و در این میان مسئولان هیئت فوتبال کرمان نیز از این ایده حمایت می کنند.

IMG23114642

راه آهن بدیهی هایش را تصفیه کرده است

اما عده ای نیز با توجیه اینکه پول خرید امتیاز لیگ برتر می تواند خرج زیر ساختها شود عکس نظر بسیاری از هواداران فوتبال در کرمان را دارند.

شایعاتی نیز در خصوص پرداخت پول مس برای دادن بدهی های صاحب باشگاه راه آهن مطرح می شود که بیشتر از اینکه درست باشد جوسازی در مسیر عدم برگشت مس کرمان به لیگ برتر است.

نکته قابل توجه اینکه نرخ خرید باشگاه راه آهن 12 میلیارد تومان تعیین شده است که برخی می گویند نرخ خرید امتیاز 4 میلیارد تومان و نرخ بدهی های باشگاه 9 میلیارد تومان است. این درحالی است که روابط عمومی باشگاه راه آهن اعلام کرد که نرخی که تعیین شده است مربوط به خرید امتیاز باشگاه است و این باشگاه از قبل بدهی ها را طی فراخوانی تصفیه کرده است.

تیم فوتبال مس تنها داشته مردم کرمان از شرکت مس/  در انتظار جبران گذشته هستیم

در این میان نظر برخی هواداران مس کرمان را جویا شدیم. محمد دلیری در گفتگو مهر اظهارداشت: مس کرمان مایه دلگرمی بسیاری از جوانان استان کرمان است شرکت ملی مس بیشتر معادن و صنایع خود را در کرمان پایه گذاری کرده است اما منابع مالی این شرکت در کرمان نیست در واقع تنها چیزی که مردم کرمان از این شرکت دارند همین تیم فوتبال است که در فصل گذشته با مدیریت نامناسب هدر رفت و کسی هم پاسخگو نیست.

وی افزود: مس در زمینه کسب باخت در طول یک فصل رکورد شکست و امید بسیاری از فوتبالدوستان را نا امید کرد و حالا باید جبران کنند.

وی گفت: ما انتظار داریم شرکت مس امتیاز ورود به لیگ برتر را خریداری کند و این را حق مردم کرمان می دانیم.

اگر خرید و فروش امتیاز کار اشتباهی است چرا امتیاز مس سرچشمه واگذار شد

وی در جواب اینکه افرادی می گویند خرید و فروش امتیاز امری نا مطلوب است گفت: اگر نا مطلوب است چرا امتیاز تیم مس سرچشمه را فروختند؟ شما که آن امتیاز را به سادگی از دست دادید حداقل در شرایطی که مس نیاز به کمک دارد وارد میدان شوید به مردم کرمان اثبات کنید شرکت مس در کنار برداشتهای معادن استان کرمان و آلودگیهایی که برای محیط زیست ایجاد می کند به فکر سلامت و ترویج ورزش نیست هست.

مس مشکل زیر ساخت ندارد و از بسیاری باشگاههای رنگی کشور وضعیت بهتری دارد

احمد اکبری از دیگر هوادارن مس کرمان نیز گفت: برخی با دیدگاههای آکادمیک می گویند مس باید به لیگ یک برود تا پایه تیم قوی شود و بار دیگر به لیگ برتر باز گردد اما ما عقیده داریم مس تیمی نبوده که با مشکل پایه ای مواجه باشد این تیم در اکثر شهرستانها مدرسه فوتبال و برنامه های استعدادیابی دارد و حتی در برنامه های کنفدراسیون فوتبال آسیا شرکت می کند و کاندید برگزاری جام ملتهای آسیاست. سال گذشته فینال جام حذفی را برگزار کرده و میزبان جام باشگاههای آسیا بوده و میزبانی مسابقات جوانان آسیا را برعهده داشته است و از همه سر بلند خارج شده و این نشان از امکانات بی نظیر فوتبال در کرمان دارد.

وی افزود: این تیم از بهترین امکانات زیربنایی ورزش فوتبال در کشور برخوردار است امکاناتی که بسیاری از تیمهای اسمی و رنگی ندارند.

وی گفت: عده ای می گویند با خرج کردن پول برای خریداری امتیاز موافق نیستند اما جلوی چشم همه میلیاردها تومان پول دولت را فقط صرف خرید چند بازیکن در تیمهای اسمی می کنند و کسی چیزی نمی گوید اما با همین پول می توان یک تیم را در کرمان سرپا نگه داشت مس در کرمان یک تیم نیست زندگی اجتماعی و فرهنگی کردم نیز به این تیم گره خورده است.

مس جوانان را از اعتیاد به سمت ورزش کشاند/ تیمی که آسیبهای اجتماعی را کاهش داد

اکبری گفت: ببینید چند نفر از جوانانی که پیش از این در محافل مختلف آسیبهای اجتماعی بودند این روزها پیراهن مس را به تن می کنند و کیف ورزشی به دست به سمت ورزشگاهها می روند، چند نفر از هواداران مس کرمان با همین تیم بسیاری آسیبها را کنار زده اند و زندگی شان متحول شده است.

وی افزود: مسئولان مس به این نکته توجه کنند مس برای کرمانیها یک درمان اجتماعی است و تنها یک تیم ساده فوتبال نیست نیست.

تیم فوتبال مس بهترین عامل برای توسعه ورزش همگانی است

زهرا صولتی نیز به خبرنگار مهر گفت: فوتبال در متن جامعه کرمان تنیده شده است و بسیاری از جوانان از جمله زنان و دخترها نیز طرفدار تیم مس کرمان هستند و در کنار این تیم و به شوق همین تیم ورزش می کنند.

وی که کارشناس روانشانسی است در ادامه به خبرنگار مهر گفت: حضور این تیم در لیگ برتر بهترین راهکار برای توسعه ورزش همگانی است زیرا روحیه ورزشی در جامعه ایجاد کرده است و بعید می دانیم در صورت سقوط به لیگ دسته اول پولی که از معادن کرمان تهیه شده و از منابع همین استان بوده برای توسعه ورزش همگانی خرج شود چون در حال حاضر نیز صحبتهایی در راستای کاهش قابل توجه بودجه تیم فوتبال مس شنیده می شود.

به جای اینکه کرمان را با نام اعتیاد بشناسند با نام مس کرمان می شناسند

صولتی افزود: فعالیت مس مستقیما با کاهش آسیبهای اجتماعی در کرمان در ارتباط است و مدتهاست ما دیگر جوانان معتاد را در کنار خیابانها نمی بینم آنقدر کم شده که چهره شهر تغییر کرده کرمان به جای اینکه با نام مواد مخدر و اعتیاد در سطح کشور مطرح شود با نام مس کرمان مطرح می شود و همه به جوانان کرمانی افتخار می کنند و اگر فرصت حضور مس در لیگ برتر گرفته شود شاهد سیر صعودی آسیبهای اجتماعی خواهیم بود.

IMG23114816

وی افزود: در بسیاری از خانه های جوانان ورزش را سر لوحه خود قرار داده اند تا بتوانند در آینده یکی از اعضای تیم مس کرمان باشند و به دنبال مشکلات اجتماعی و فرهنگی نیستند زیرا تمام انرژی آنها در زمینهای فوتبال و ورزش تخلیه می شود حالا در نظر بگیرد که این تیم با ناامیدی که سال گذشته ایجاد کرد چقدر روی روحیه و بسترهای اجتماعی کرمان تاثیر گذاشته است و این تاثیر منفی باید جبران شود و انگیزه به جوانان باز گردد.

حضور مس در لیگ برتر حق مردم است/ خاطرات تلخ سال گذشته جبران شود

در حالیکه مردم کرمان به شدت خواستار حضور مجدد این تیم در لیگ برتر هستند مراد حاج جعفری ، رئیس هیئت فوتبال استان کرمان نیز در آخرین اظهار نظرش در خصوص تیم مس کرمان گفت: حضور مس کرمان در لیگ برتر فوتبال کشور حق مردم استان کرمان است.

وی به رایزنی هایش برای انجام این امر مهم خبر داد و در همایش فوتبال کرمان گفت: مردم در انتظار تصمیم شرکت مس هستند و انتظاری جز بازگشت مس به لیگ برتر ندارند و این امر خواسته صریح مردم کرمان است.

حاج جعفری که این روزها همچون گذشته در کنار مردم کرمان برای دفاع از فوتبال کرمان تمام قد ایستاده است گفت: تیم فوتبال کرمان در واقع نماد ورزش استان کرمان است و باید حفظ شود.

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان ادامه داد: سال گذشته سال تلخی برای فوتبال کرمان بود ما مهدی محمدی را به عنوان یک مربی توانمند بومی از دست دادیم مربی که از توان فنی بسیار بالایی برخوردار بود و همچنین یکی از گزارشگران فوتبال کرمان نیز جان خود را از دست داد و مس نیز با این نتایج ضعیف سقوط کرد و از دست رفتن امتیاز تیم فوتبال مس سرچشمه نیز بر تلخی ها افزوده است و حال مردم در انتظار شیرین کردن این تلخ کامیها هستند.

در کرمان باید اتفاقی رقم بخورد که مس به لیگ برتر راه یابد

حاج‌جعفری افزود: ما 47 تیم در لیگ‌های مختلف فوتبال کشور داریم، اما اعتبار و اصالت فوتبال ما در استان همین تیم صنعت مس است، این تیم سال گذشته دچار آفت‌ها و اتفاقاتی در مسائل مختلفی شد که همه ما در این اتفاقات مقصر و دخیل هستیم و در مقطع کنونی باید در استان اتفاقاتی رقم بخورد تا این اتفاقات در نهایت منجر به حضور دوباره مس در لیگ برتر فوتبال کشور شود.

وی خاطر نشان کرد: باید با هم متحد شویم، اختلافات را کنار گذاشته و با اتخاذ تصمیمی همه‌جانبه زمینه حضور مس در لیگ برتر را فراهم کنیم و با توجه به حضور مس در لیگ برتر، سایر رشته‌های ورزشی ما نیز پر رونق می‌شود و ما می‌توانیم، زمینه را برای شکوفایی استعدادهای ورزش استان فراهم آوریم.

این مسئول ادامه داد: حضور مس در لیگ برتر خواسته و ایده اغلب مردم استان کرمان است و با حضور مس در لیگ برتر می‌توانیم در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان کرمان را بیش از گذشته معرفی کنیم و زمینه توسعه و رونق کرمان را بیش از گذشته با ورزش و فوتبال فراهم کنیم.

حضور مس در لیگ برتر اقتصاد ورزش را شکوفا می کند

حاج‌جعفری با اشاره به اینکه ما باید این خواسته به حق را به گوش مسئولان استان برسانیم، افزود: در طی هفته‌های اخیر با تعدادی از مسئولان استان دیدار و گفت‌و‌گوهایی در این خصوص داشته‌ام، مس اکنون برند و ارزش ورزش کرمان است و ما باید شرایط را برای حضور دوباره این تیم در فوتبال کشور فراهم کنیم و دیدگاه مسئولان نیز در این زمینه مثبت و قابل احترام است.

وی گفت: ما باید در این زمینه با برنامه حرکت کنیم تا اثرات مثبت این تصمیم‌گیری و هزینه‌کرد تبعات و آثار مثبتی در رشد استان کرمان در زمینه‌های سرمایه‌گذاری و استعدادهای فوتبال داشته باشد.

با این وجود برخی نیز می گویند مس کرمان باید از طریق لیگ دسته اول به لیگ برتر باز گردد امری که به نظر بسیار سخت و گاه محال به نظر می رسد زیرا شرایط بازگشت برای حضور در لیگ برتر در دسته اول بسیار دشوار و دارای خصوصیات ویژه لیگ دسته اول است که کار را بسیار سخت می کند.

از سوی دیگر به کارگیری سیستمهای مدیریتی گذشته حفظ بازیکنان ضعیف فصل قبل که به گفته مربیان از مهمترین دلایل سقوط این تیم بودند نیز هر فرد خوشبینی را نیز برای صعود مجدد تیم به لیگ برتر در آینده نزدیک دچار دو دلی می کند.

گفته می شود اعتبار اختصاص یافته به تیم مس نیز دچار کاهش شده است و تمام این عوامل در کنار یکدیگر خوش بین ترین انسانها را نیز دچار تردید می کند.

اما سایت باشگاه مس در اطلاعیه ای بعد از پر رنگ شدن احتمال حضور مجدد مس در لیگ برتر اعلام کرد: در حالی خبر خرید امتیاز تیم فوتبال راه‌آهن تهران در لیگ برتر از سوی برخی منابع خبری توسط تیم فوتبال مس کرمان مخابره شد که این خبر حکایت از نهایی شدن این موضوع داشت.

این مسئله که موجب سرگردانی بسیاری از هواداران مس در این زمینه شده بود سبب شد که تماس‌های زیادی در این باره با دفتر باشگاه و یا مقامات مرتبط با این تیم برقرار شود و در رابطه با صحت و سقم آن سوالات زیادی مطرح شود.

هواداران تیم فوتبال مس قطعا می‌توانند اخبار مربوط به این موضوع مهم را در همین مرجع خبری دنبال کنند و اگر شرکت ملی صنایع مس در این باره تصمیمی اتخاذ کند آن را به باشگاه مس ابلاغ خواهد کرد. تاکنون هیچ تصمیم جدیدی در این باره اتخاذ نشده است و هواداران مس از صحت و سقم برخی خبرها که شاید به صورت هدف‌دار مطرح می‌شوند نیز می‌توانند در همین مرجع مطلع شوند.

تلاش سایت باشگاه صنعت مس بر این است که با دقیق‌ترین اخبار از باشگاه در خدمت هواداران خود باشد.

حرف آخر…..

بدون شک مردم کرمان فراموش نکرده اند که عدم برنامه ریزی مناسب و در جذب بازیکنان در فصل نقل و انتقالات و نیم فصل ، تعویض مکرر مربیان و عدم کارایی بازیکنان دلیل اصلی سقوط این تیم به لیگ برتر بود و امیددارند شرکت مس با خرید امتیاز تیم لیگ برتری این تلخی ها را در کام مردم شیرین کند.

حرف آخر اینکه مسئولان شرکت مس باید به این نکته توجه کنند که در استانی که در نزدیکی مرزهای شرقی و در تقابل بسیاری از آسیبهای اجتماعی قرار دارد تیمی مانند مس بهترین سد در مقابل آسیبهای اجتماعی است و با سرمایه گذاری برای حضور مس در لیگ برتر در واقع برای اعتلای فرهنگ و شاخصهای اجتماعی کرمان و جلوگیری از تلف شدن استعدادهای جوانان گام برداشته اند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا