گوناگون

کره شمالی دو آمریکایی را محاکمه می‌کند

کره شمالی امروز (دوشنبه) از محاکمه دو شهروند آمریکایی بازداشت شده به اتهام ارتکاب جرایم علیه پیونگ یانگ خبر داد و امیدها برای آزادی این دو را به یاس بدل کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی با اشاره به جفری فول و میتو میلر، دو شهروند آمریکایی که در کره شمالی بازداشت هستند، گزارش داد: اقدامات خصمانه این دو با شواهد و مدارک و شهادت‌هایشان تایید شده است.

فول 56 ساله که یک کارگر امور شهری از ایالت اوهایوست پس از ورود به کره شمالی در آوریل 2013 دستگیر شد. میلر 24 ساله نیز پس از ورود در همان تاریخ به کره شمالی و پاره کردن ویزای توریستی و درخواست پناهندگی توسط مقام‌های پیونگ یانگ بازداشت شده است.

یک شهروند آمریکایی دیگر به نام کنت بائه نیز که مبلغ مسیحی است در نوامبر 2012 توسط مقام‌های کره شمالی به اتهام توطئه چینی و جاسوسی بازداشت و سال گذشته میلادی به 15 سال حبس با اعمال شاقه محکوم شد.

پیونگ یانگ تعدادی از شهروندان آمریکایی را در گذشته بازداشت کرده است و از آن‌ها به عنوان یک عامل برای دیدار با مقام‌های ارشد دولت واشنگتن نظیر بیل کلینتون، رئیس جمهوری پیشین آمریکا استفاده کرده است. اما پیونگ یانگ موفق نشده تاکنون این دیدارها را با مقام‌های ارشد آمریکایی داشته باشد و حتی کره شمالی دوبار سفر رابرت کینگ، فرستاده ویژه آمریکا به کره شمالی را برای انجام و بررسی مسائل حقوق بشری و بررسی شرایط کنت بائه رد کرده است.

کره شمالی در سال گذشته چند آمریکایی بازداشتی را آزاد کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به مریل نیومن، کهنه سرباز جنگ کره اشاره کرد. وی پس از چند ماه بازداشت به اتهام انجام جرایم جگی از کره شمالی اخراج شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا