گوناگون

کشتارگاه صنعتی درجه یک در کشور نداریم/ فعالیت 400 کشتارگاه درجه 3 و4

به گزارش خبرنگار مهر، عباس عباسی ظهر پنجش‌شنبه در نشست با شورایاران و محله یاران در بوشهر با اشاره به برخی نگرانی‌ها در مورد باقی‌مانده آنتی بیوتیک‌ها در فرآورده‌های دامی، اظهار داشت: مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند و با اطمینان فرآورده‌های دامی را مصرف کنند چرا که یک سری آنتی بیوتیک مجاز برای دام ها استفاده می‌شود.

وی در ادامه در ارتباط با وضعیت کشتارگاه‌های فعال در کشور نیز بیان داشت: اغلب کشتارگاه‌های کشور دارای درجه 3و 4 هستند که از 400 کشتارگاه فعال در کشور، کشتارگاه صنعتی درجه یک که بعنوان یک پالایشگاه باشد نداریم.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور بر لزوم تجمیع کشتارگاه‌ها برای افزایش بهره‌وری و کاهش خطرات و همچنین کاهش هزینه ها تاکید کرد و ادامه داد: ساماندهی کشتارگاه‌ها در دستور کار است و باید شاهد تجمیع کشتارگاه‌ها برای راندمان بیشتر آنها باشیم.

طرح تضمین کیفیت فرآورده خام دامی اجرا می‌شود

وی با اشاره به عدم اجرای طرح درجه بندی بهداشتی مراکز عرضه مواد پروتیینی خاطرنشان ساخت:  اداره کل دامپزشکی استان بوشهر این کار را به صورت ابتکاری انجام داده است و این طرح هنوز در کشور اجرا نشده است.

عباسی بر لزوم استفاده از توان نظارتی مردم در اجرای طرح‌ها برای بهبود اجرای انها تاکید کرد و افزود: یکی از مهمترین عوامل در سلامتی انسان‌ها غذای سالم است که با اجرای طرح‌های نظارتی با مشارکت مردم می‌توان از بسیاری از مشکلات و بیماری‌های این بخش پیش‌گیری کرد.

وی اضافه کرد: یکی از طرح‌های مهم دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی اجرای طرح تضمین کیفیت فرآورده خام دامی است که کنترل خوبی بر روی فرایند تولید، پرورش، استحصال، حمل و نقل، عرضه و نگهداری فرآورده‌های دامی صورت می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا