گوناگون

کشف 43 قبصه اسلحه شکاری قاچاق از یک باند در جیرفت

81191908 5744685

به گزارش ایرنا، مجید رستمی شامگاه شنبه در نشست خبری افزود: علاوه بر این کشفیات چهار نفر از اعضای این باند دستگیر شدند.

وی بیان کرد: با دستور قاطع و موثر دادستانی، تلاش شبانه‎روزی و اقدامات گسترده اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) شهرستان این باند قاچاق اسلحه شناسایی شد.

وی با بیان این مطلب که این باند سازمان یافته، کلان، پیچیده و سابقه‎دار در امر قاچاق سلاح و مهمات غیرمجاز در منطقه بود، خاطرنشان کرد: این باند اقدام به تهیه و انتقال محموله‎های سلاح از غرب کشور می‎کرد.

رستمی خاطرنشان کرد: این باند توزیع‎ کننده بسیاری از سلاح‎های شکاری و جنگی در شهرستان جیرفت و مناطق مجاور بوده که اعضای آن در ورودی شهر جیرفت دستگیر شدند.

وی افزود: پرونده اعضای این باند در سیر مراحل قضایی قرار دارد.

رستمی با اشاره به اینکه عامل اصلی این باند دارای سابقه محکومیت در قاچاق سلاح است، تاکید کرد: یکی دیگر از عوامل این باند نیز دارای سابقه قاچاق مواد مخدر است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: اعضای این باند برای گمراهی ماموران در انتقال محموله از شگردهای متفاوتی از جمله پوشش سفر خانوادگی و یا خودروی حامل بار استفاده می‎کردند.

رستمی خاطرنشان کرد: سلاح‎های مکشوفه نو، دارای طراحی جدید و به روز بوده و تعداد قابل توجهی از آنها نیز از نوع طرح مشهور به وینچستر آمریکایی هستند و علاوه بر کاربرد شکاری کارآیی زیادی دارند.

وی ادامه داد: اگر این سلاح‎ها به صورت غیرمجاز نیز در اختیار افراد مسئله‎دار و فاقد صلاحیت قرار می‎گرفت، می‎توانست، زمینه وقوع بسیاری از جرائم ضد امنیتی و خشن مانند قتل و غیره را فراهم کند که با اقدام پیشگیرانه اخیر از وقوع آن جلوگیری به عمل آمد.

رستمی تصریح کرد: باند قاچاق سلاح با دستور دادستانی و تلاش ماموران اداره اطلاعات قبل از توزیع سلاح غیرمجاز مورد ضربه قرار گرفت که این موضوع موجب شد از توزیع این تعداد سلاح در بین افراد مسئله‎دار پیشگیری و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شود.

وی بیان کرد: علاوه بر انهدام این باند در روزهای اخیر نیز 9 قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز که در دست افراد مسئله‎دار قرار داشت و در نزاع‎های طایفه‎ای و اقدامات ایذایی مورد استفاده قرار می‎گرفت، توسط اداره اطلاعات شهرستان جیرفت کشف و ضبط شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت با تاکید بر برخورد قاطع با دارندگان سلاح‎های غیرمجاز گفت: نگهداری، خرید و فروش هرگونه سلاح غیرمجاز اعم از شکاری، جنگی، و دست‎ساز جرم محسوب می‎شود.

رستمی گفت: از عموم مردم تقاضا می‎شود در صورت وجود موارد مشکوک و یا اطلاعاتی در این زمینه مراتب را در اسرع وقت به ستاد خبری اداره اطلاعات شهرستان جیرفت با شماره تلفن 113 و یا سایر مرجع قانونی اطلاع دهند.

وی افزود: دارندگان سلاح‎های غیرمجاز می‎توانند، نسبت به تحویل سلاح غیرمجاز خود به اداره اطلاعات شهرستان جیرفت به صورت داوطلبانه اقدام و از رافت نظام مقدس جمهوری اسلامی برخوردار شوند.

شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد.ک/2

7444/2624

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا