گوناگون

کفاشيان: فيفا 750 هزار دلار پول داد

 کفاشيان گفت: از روزي که به برزيل آمديم سه جلسه برگزار شد که اولين آن مربوط به کنگره AFC بود. درباره تغيير اساسنامه صحبت‌هايي شد. مثلا اين که نايب رئيس با انتخابات و راي گيري انتخاب شود. اکثرا با اين مساله موافق بودند و ما هم راي مثبت داديم و تصويب شد. مساله ديگر درباره تشکيل يک منطقه مستقل براي شش کشور از جمله ايران بود.

وي ادامه داد: اين بحث مطرح شد که اين شش کشور يک ZONE داشته باشند. با پيشنهاد اوليه موافقت شد و قرار شد در کنگره بعدي AFC مصوب شود. هدف ما کمک به اين شش کشور بود. اسم آن هم “کفا” خواهد بود. دبيرخانه نيز در تهران تشکيل شود. بلاتر هم حضور داشت.

کفاشيان در پاسخ به اين سوال که آيا تشکيل اين zone چه سودي براي ايران خواهد داشت، گفت: سودش اين است که مي‌توانيم در کميته اجرايي AFC نماينده داشته باشيم.

رئيس فدراسيون فوتبال درباره جلسه دوم گفت: جلسه بعدي کنگره فيفا بود. گزارشي از فعاليت‌هاي انجام شده ارائه شد. فيفا به هر کشور 750 هزار دلار کمک کرد. در حالي که در دوره قبلي 250 هزار دلار کمک کرده بود. بلاتر در اين کنگره عدم محدوديت سني براي رياست فيفا را به راي‌گيري گذاشت که 90 درصد موافق بودند که محدوديت برداشته شود.

کفاشيان درباره اينکه آيا مي‌توان 750 هزار دلار را با توجه به تحريم‌ها به ايران منتقل کرد، گفت: ما مشکلي براي اين انتقال نداريم. از طريق سفارت ايران در برزيل اين کار را انجام خواهيم داد. فيفا امسال درآمد بالايي دارد و به همين خاطر کمک بيشتري انجام داد. ما مي‌توانيم با گزارش‌هايي که از فعاليت‌هايمان ارائه مي‌دهيم علاوه بر اين مبلغ پول بيشتري از فيفا بگيريم. بودجه درنظر گرفته شده براي پروژه گل نيز از 500 به 600 هزار دلار افزايش پيدا کرد که اتفاق خوبي بود. گزارش مالي هم در جلسه ارائه شد که از گزارش مالي ما بهتر بود( با خنده).

رئيس فدراسيون ادامه داد: روز سوم هم ما را براي تماشاي بازي افتتاحيه به ورزشگاه بردند. ناهار هم نخورديم و اين خيلي سخت بود! بعد هم نزد بازيکنان آمديم و سپس خبرنگاران را ديديم و از غربت در آمديم.

کفاشيان درباره تمديد قرارداد کي‌روش پس از جام جهاني نيز گفت: با او مذاکره کرديم، اما متوقف شد. خودش تاکيد داشت که قبل از جام جهاني تکليفش مشخص شود. ما نه به او نه گفته ايم و نه آره! اين مساله هم دلايل مختلفي دارد. يکي اين که بايد ببينيم تيم ملي چه نتايجي کسب مي‌کند، دوم اين که مشکلات مالي بسيار زيادي داريم و هزينه‌ها سنگين است. اگر به ما کمک نشود قطعا به مشکل برخواهيم خورد. هنوز به تصميم نهايي نرسيده‌ايم. از نظر توانايي و شناخت کي‌روش بهترين گزينه است، اگر بخواهيم کسي در حد واندازه‌هاي کي‌روش را بياوريم يکي دو سال طول مي‌کشد. با گزينه داخلي هم خيلي‌ها مخالف هستند.

وي ادامه داد: نبايد از باخت تيم ملي ناراحت و از برد مغرور شويم. به نظر من حتي بعد از باخت اول برابر نيجريه آنها را خراب کنيم. آنها تلاش خودشان را کرده‌اند. بايد بچه‌ها را تشويق کنيم.

رئيس فدراسيون فوتبال در پاسخ به سوالي درباره وضعيت خودش روي صندلي رياست فدراسيون گفت: عملکرد ما در بخش‌هاي مختلف سنجيده مي شود. ايران دو بار عنوان بهترين فدراسيون فوتبال سال آسيا را به دست آورد. تيم ملي به جام جهاني رفت. در رده‌هاي سني هم نتايج خوبي گرفتيم. در گزارشي که در کنگره فيفا داده شد نيز ايران جزو بهترين‌ها بود. در هيچ جاي دنيا سرنوشت با نتايج مسابقات تعيين نمي‌شود. اگر نتيجه نگيريم فدراسيون کارش را انجام مي‌دهد. مگر اين که مجمع تشخيص بدهد دو سال ديگر در مجمع تغييراتي ايجاد کند. فوتبال ما در سال 2006 تصميم نادرست گرفت و عواقبش را هم ديد. خوشبختانه الان شرايط به گونه‌اي است که مجمع تصميم مي‌گيرد.

کفاشيان درباره وضعيت ملي‌پوشان نيز گفت: بچه‌ها روحيه خوبي دارند و در چهره هيچ کدام خستگي ديده نمي‌شود. آنها کاملا آماده هستند و بي صبرانه منتظرند بازي با نيجريه شروع شود. اين همه مدت انتظار حضور در جام جهاني را کشيده‌ايم و حالا به اين رقابت‌ها راه پيدا کرده‌ايم. اما تيم‌هاي ديگر کمتر از ما نيستند.

رئيس فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين سوال که ميزباني برزيل را چگونه ديديد، گفت: در هتلي که ما هستيم براي آب هم پول مي‌گيرند. برزيل اين مشکل را دارد چند سال پيش علي‌آبادي در جلسه‌اي به برزيل آمده بود و نيم ساعت در آسانسور مانده بود.

کفاشيان در پاسخ به اين سوال که آيا ملي‌پوشان احيانا در ديدار با او دلخوري ناراحتي يا حرفي نداشتند، گفت:چند بازيکن آمدند و کلي از کي‌روش تعريف کردند.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا پاداشي براي عملکرد احتمالي خوب ملي‌پوشان در نظر گرفته شده گفت: ما از دولت خواستيم که وزير ورزش پاداش قابل توجهي در نظر بگيرد. قول آن هم داده شده اما ميزانش مشخص نيست.

کفاشيان در پاسخ به اين سوال که آيا از پاداشي که فيفا به تيم‌هاي حاضر در جام جهاني مي‌دهد، به بازيکنان مي‌دهيد گفت: ده درصد اين پاداش بر اساس قرارداد حق کي‌روش است. درباره باقي مانده آن هم بايد در هيات رئيسه تصميم بگيريم.

رئيس فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين سوال که آيا در کنگره آسيا درباره ميزباني جام ملت‌ها صحبت شد گفت: چون فقط ما و امارات حضور داشتيم اين اتفاق نيفتاد خيلي ها مي گويند از ايران حمايت مي‌کنيد اما اين مساله بايد در کميته هاي مختلف پيگيري شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا