گوناگون

کوتاه آمدن مقابل استکبار جهانی برای رفع تحریم ها توهین به ملت ایران است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حمید روحانی پيش از ظهر پنجشنبه در نخستين اجلاسيه شهداي دانشجوي شهرستان دامغان كه علی رقم مخالفت ها در مقابل درب دانشگاه آزاد اسلامي برگزار شد تاکید کرد: اين بزرگترين اهانت به ملت ايران است كه عده اي مي گويند به خاطر گراني و رفع تحريم ها و مشكلات مالي در مقابل استكبار و آمريكا كوتاه بياييم آن ها بدانند ملت ايران هرگز و به هيچ قيمتي ذلت را نخواهد پذيرفت.

وی نخستين پيام شهدا و رمز پيروزي و ماندگاري انقلاب اسلامي پيروي از ولايت خواند و افزود: شهدا در راه اجراي دستورات ولي فقيه و رهبر خود به ميدان نبرد رفتند و با تمام وجود از ولايت دفاع كردند و اگر امروز كشور در دفاع از ولايت كوتاهي كند نابود مي شود.

خودخواهي و جاه طلبي باعث نابودي كشور مي شود

مسئول بنياد تاريخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامي به قيام هاي ناكام ملت هاي مسلمان منطقه خاورميانه اشاره و خاطر نشان کرد: اين كشورها به دليل نداشتن رهبر همچنان درگير تنش هاي داخلي و خارجي هستند و بزرگترين نعمت كشور ما وجود رهبري آگاه، حكيم، دانا است كه با تمام توان از استقلال و آزادي و آرمان هاي انقلاب دفاع مي كند.

روحانی تصریح کرد: شهدا همه رذائل ، خودخواهي ها ، جاه طلبي ها و قدرت طلبي ها را دور كرده و از خود رسته بودند و امروز تمام مصيبت هاي ما به خودخواهي ها و جاه طلبي ها برمي گردد كه اين ها اسلام و كشور را نابود مي كند.

وي با یادآوری فتنه 88 و عده اي که حاضر بودند ايران را به ويرانه تبديل كرده و به قدرت برسد عنوان کرد: امام خميني (ره) از آنجا كه از خودرسته بود توانست انقلاب اسلامي را به پيروزي برساند و از خودگذشتي ها جز از كساني كه خدايي شدند امكان پذير نخواهد بود.

آرمان انقلاب اسلامی دوری از تجمل و مصرف گرایی بود

مسئول بنياد تاريخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه آرمان انقلاب اسلامي آرمان دوري از تجمل گرايي و مصرف گرايي است اذعان داشت: كساني كه در ناز و نعمت پرورش يافته اند نمي توانند پاسدار انقلاب اسلامي باشند چرا كه منافع انقلاب و نظام اسلامي را فداي منافع شخصي خود مي كنند.

روحاني تأكيد كرد: تنها كساني كه اهل مقاومت اند، در مقابل مشكلات تسليم نمي شود و حاضر به کرنش در مقابل دشمنان براي زندگی دنيایی خود نيستند مي توانند پاسدار خوبي براي آرمان هاي انقلاب اسلامي باشند.

وی با بيان اينكه در آخرالزمان بايد مراقب باشيم تسليم دجال نشويم اظهار داشت: امروز دجال يعني آمريكاست كه ملت ها و كشورها را به اسارت مي برد و به ذلت مي كشاند و واي بر ما اگر براي حل مشكلات مادي و اقتصادي در مقابل اين دجال تسليم شويم.

دشمن دوباره تحقق ليبرالسيم را در ايران دنبال مي کند

مسئول بنياد تاريخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامي اظهار داشت: اين دجال هرگز اجازه نخواهد داد ملتي به رفاه و شكوفايي برسد و او همه دنيا را به خاك و خون مي كشد تا خود قدرت نمايي كند و قدرت مالي آمريكا مرهون نابودي مردم است .

روحانی به يكي ديگر از پيام هاي شهدا یعنی دوري گزيني از انديشه هاي غرب و ليبراليستي اشاره كرد و یادآور شد: در دوران ستم پهلوي شاه و عده اي تلاش كردند تا فرهنگ غربي را بركشور حاكم كنند اما امام خميني (ره) خطر ليبراليسم را به مردم گوش زد كرد و خطر آن را از كمونيسم بيشتر خواند.

وی بیان داشت: مسأله ليبراليسم امروز توسط دشمنان در ايران دنبال مي شود و نقشه ها و دست هايي دركار است تا بار ديگر اين فرهنگ در ايران حاكم شود و بايد متوجه آن بود.
عدم سازش درمقابل دشمن بزرگترين سفارش امام راحل بود

مسئول بنياد تاريخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامي تصريح كرد: بزرگترين سفارش حضرت امام خميني (ره) اين بود كه در مقابل دشمن سازش و كرنش نكنيد و اين حرف امام و حتي شعار مرگ بر شاه و مرگ بر آمريكا برگرفته از آيات قرآن و كلام وحي بود و ما نبايد بايد به دشمنان اسلام نزديك شويم.

روحانی با اشاره به دو نوع كافر حربي و غير حربي خاطر نشان ساخت: آمريكا كافر حربي است كه در كنگره خود براي نابودي اسلام و انقلاب اسلامي بودجه تصويب مي كند تا ريشه ملت ايران كنده شود.

براي دفاع از اسلام ناب محمدي(ص) به صحنه بياييد

مسئول بنياد تاريخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامي با بيان اينكه يكي ديگر از پيام هاي شهدا دفاع از اسلام ناب محمدي بود عنوان کرد: مقام شامخ شهدا آن قدر مقدس است كه نبايد فكر كنيم براي پس گرفتن زمين و كشور جان دادند بلكه آن ها براي اسلام فداكاري كردند .

روحانی تأكيد كرد: پيام شهدا به ما اين است كه اگر ديديد نقشه ها و توطئه هاي دشمنان اسلام ناب محمدي را كم رنگ كرد به صحنه بياييد و به اسلام تسامح، بي تفاوتي، وابستگي ، زر و زور اجازه ندهيد قدرت نمايي كند.

وی اضافه كرد: بايد با وحدت و اتحاد در مقابل همه تهديد ها و توطئه ها بايستيم و دانشجويان كه امروز مايه اميد نظام اسلامي هستند بايد راه امام و انقلاب را ادامه دهند و پيام شهدا را دنبال كنند.

مسئول بنياد تاريخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامي در خاتمه با اشاره به سالروز شهادت شهيد سيد مصطفي خميني اذعان داشت: ايشان و همه شهدا با فداكاري باعث شدند اسلام و انقلاب به پيروزي برسد و نظام 2500 ساله شاهنشاهي براي هميشه نابود شود.

مقاومت ، تنها راه نجات بشري است

امام جمعه موقت دامغان نيز در اين مراسم با بيان اينكه ياد و اهداف شهدا هيچگاه فراموش نمي شود اظهار داشت: بهترين نمونه اين موضوع محرم و شهادت حضرت اباعبدالله الحسين (ع) است كه در طول تاريخ دست هايي براي فراموشي آنان به كار افتاده اما روز به روز ياد و نام آن ها زنده تر مي شود.

حجت الاسلام محمد حسن رستميان ابراز داشت: موجي كه از كربلا ايجاد شده عالمگير شده است و تنها راه نجات بشري مقاومت در مقابل دشمنان است.

تجليل از خانواده 18 شهيد دانشجو شهرستان دامغان و برگزاري مراسم تعزيه و توسط گروه عرفان از ديگر برنامه هاي نخستين يادواره شهداي دانشجو در اين شهرستان بود.

گفتنی است اين مراسم به دليل مخالف رياست دانشگاه آزاد اسلامي واحد دامغان با سخنران، مقابل درب هاي ورودي اين واحد دانشگاهي برگزار شد .
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا