گوناگون

کودک را به خود وابسته نکنید

یک روانشناس کودک معتقد است: خانواده‌ها نباید کودکان را بیش از حد به خود وابسته کنند و مورد حمایت قرار دهند.

مرضیه محبوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، اظهار کرد: اگر کودکان مستقل و بدون هیچ گونه وابستگی تربیت شوند، در مدرسه نیز با مشکلی مواجه نخواهند شد اما بعضی از کودکان به علت ترس از محیط‌های جدید از جمله مدرسه به صورت محتاطانه و با جرات بسیار کم وارد ان محیط می‌شوند.

وی از مهمترین دلایل کمرو و خجالتی شدن کودکان را نداشتن اعتماد به نفس و ارتباط کم و ضعیف خانواده‌ها با اقوام و دوستان دانست و افزود: ارتباط ضعیف پدر و مادر با آشنایان، باعث الگوگیری کودک از افراد خانواده می شود مگر اینکه روش تربیتی آنها خیلی متفاوت باشد.

محبوبی، دوران کودکی را بهترین دوره برای از بین بردن حالات و رفتارهای کم رویی و خجالتی فرد عنوان کرد و ادامه داد: اگر خجالتی بودن کودک به نوجوانی و جوانی منتقل شود از بین بردن آن کار دشواری است.

این روانشناس کودک از جمله راهکارهای از بین بردن حالات خجالتی در سال اولی‌ها را فرستادن آنها به مهدکودک، آشنا کردن آنها با محیط مدرسه و معلم یک ماه قبل از شروع مدرسه و بردن کودکان به مشاوره‌ها برای تغییر روش تربیتی اعلام کرد و گفت: برگزاری جشن شکوفه‌ها برای آماده کردن بچه‌های کلاس اولی طرح خوبی است که در کشور اجرا می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا