گوناگون

کوه استرس با کاهو آب می شود

سلامت نیوز: برگ‌هاي کاهو خاصيت خيره‌کننده آرام‌بخشي و خواب‌آوري دارند که در اين روزهاي شلوغ و پراسترس آرزوي خيلي‌هاست. البته اگر از خوردن کاهو همراه سالاد خسته شده‌ايد و از کمي خلاقيت بدتان نمي‌آيد، مي توانيد مخلوط آب کاهو و هويج را امتحان کنيد که در شکل اغراق آميزش مي گويند مي تواند يک کوه استرس را هم آب کند.

دکتر مسعود کيمياگر،متخصص تغذيه و استاد دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي در هفته نامه زندگی مثبت نوشت: خيلي از ما هنگام شستن کاهو برگ‌هاي سبز و تيره‌اش را دور مي‌ريزيم در حالي‌که همين به اصطلاح دوريختني‌ها مي‌توانند مسکن خيلي از دردهاي جسمي و رواني ما باشند.

شايد اگر بدانيد کاهو منبع خوب تيامين يا همان ويتامين B1، ويتامين A، آهن، پتاسيم و فسفر است، مي‌تواند فشارخون را کاهش دهد و پوست را شفاف و درخشان کند و … در برخوردتان با اين سبزي پرخاصيت تجديدنظر کنيد.

برگ‌هاي کاهو يک خاصيت خيره‌کننده ديگر هم دارند و آن هم آرام‌بخشي و خواب‌آوري است که در اين روزهاي شلوغ و پراسترس آرزوي خيلي‌هاست. البته اگر از خوردن کاهو همراه سالاد خسته شده‌ايد و از کمي خلاقيت بدتان نمي‌آيد، مي توانيد مخلوط آب کاهو و هويج را امتحان کنيد که در شکل اغراق آميزش مي گويند مي تواند يک کوه استرس را هم آب کند.

براي درست کردن اين نوشيدني به 300 گرم برگ کاهو و 2 عدد هويج کوچک نياز داريد. همه سبزيجات را با هم داخل مخلوط‌کن بريزيد و خوب هم بزنيد. بعد مخلوط را از صافي عبور دهيد و خنک بنوشيد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا