گوناگون

کی‌روش: شرط‌‌هایم روی پیروزی ایران است/ 90 دقیقه را برای آرژانتین سخت می‌کنیم

به گزارش خبرنگار مهر از برزیل، کارلوس کی روش در نشست خبری قبل از دیدار برابر آرژانتین که بعدازظهر امروز جمعه در سالن کنفرانس ورزشگاه مینیرائو شهر بلوهوریزنته برگزار شد ضمن بیان این مطلب افزود: من امیدوارم که مسئولان برگزاری من را کمتر خسته کنند. آنها مرا دو ساعت سوار اتوبوس کردند. عذرخواهی می کنم از خبرنگاران به خاطر تاخیرم.

وی افزود: اولین ماموریت ما این است که بازی خودمان را به بهترین حالت برسانیم. ما با تیمی مواجه هستیم که به یک جام جهانی دیگر برمی گردد اما ما اینطور نیستیم. ما اینجا هستیم که یک بازی را با احترام به رقابت بازی کنیم و همسطح آرژانتین بازی کنیم. بازی سختی برای ما خواهد بود اما می خواهیم یک رقیب ارزشمند باشیم. این بازی در تاریخ فوتبال ایران مورد انتظار خواهد بود. بازیکن من حاضر نیستند این دیدار را با دنیا عوض کنند.

کی روش ادامه داد: تمرکز من روی تیم ملی ایران در جام جهانی است و می خواهیم بازی کنیم برابر سه تیم از بهترین تیم های جهان. سفر ما به ایینجا خیلی سخت بود. بازیکنان من مصمم هستند که برابر آرژانتین نمایش خوبی داشته باشند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد اینکه آیا این تیم می تواند مثل کاستاریکا که ایتالیا را برد، نتیجه غیرقابل پیش بینی خلق کند گفت: بله این احتمال وجود دارد. ما اینجا هستیم تا برای پیروز شدن بجنگیم. ما برابر آرژانتین بازی می کنیم و باید بدانیم که جلوی این تیم چگونه باید بازی کنیم. ما اینجا هستیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را در جام جهانی بدست بیاوریم.

وی در مورد بازی کردن تیم ملی ایران برابر مسی گفت: تلاش ما این است که بتوانیم بازی خوبی را ارائه دهیم. ما سعی می کنیم محتاط بازی کنیم. نباید تصور داشته باشید که آرژانتین بتواند در نیمه اول کار خودش را انجام دهد. با این حال حریف تیمی دارد که پر از نوابغ است. ما نمی توانیم فقط با نوابغ بازی کنیم. ما به بازیکنان دیگر هم احتیاج داریم. ما برابر آرژانتین به فداکاری می پردازیم و غیرت نشان می دهیم. ما فقط یک هدف داریم. شما نمی توانید در فوتبال معجزه کنید.

کارلوس کی روش در مورد صحبتش با مردم و رئیس جمهور ایران نیز گفت: طبیعتا این افتخاری بوده برای من که بدانم رئیس جمهور و علاقمندان به فوتبال ایران قدردان هستند از کار ما. اما الان زمان این رسیده که ما بتوانیم بیشتر زحماتمان را به ثمر برسانیم. کلماتی که رئیس جمهور گفتند برای ما مسئولیت بیشتری را آورده است. امیدوارم برابر آرژانتین رقیب خوبی باشیم و در نهایت خوب بازی کنیم. مسئولیت ما این است که برای مردم و رئیس جمهور خوشحالی ایجاد کنیم.

وی در مورد سرمربی آرژانتین نیز گفت: ما بازی های این تیم را دنبال کردیم و دیده ایم که این تیم قدم به قدم چگونه پیش آمده است. من سعی می کنم فکر مربی حریف را بخوانم. تیم ما آمده به اینجا برای اینکه بازی خوبی ارائه کند. ما اینجا آمده ایم که خودمان باشیم و به بهترین شکل ممکن بازی کنیم. هر اتفاقی مهم باشد مهم نیست بلکه مهم این است که 90 دقیقه مبارزه کنیم و بجنگیم. به بازیکنانم همیشه گفته ام که وقتی توپ را پیدا کردید تور را پیدا کنید تا بازی را ببرید.

کی روش در مورد نشست کوتاهی که با بازیکنان درون زمین اصلی محل بازی داشت گفت: من دو نکته را به بازیکنان گفتم. یکی اینکه می توانند بایستند و نگاه کنند ببینند آرژانتینی ها چه می کنند. دوم اینکه خودشان تلاش کنند در چارچوب این مستطیل برای رسیدن به پیروزی بجنگند. برای آنها دیدار با نیجریه را مثال زدم که می توانند 90 دقیقه لذت ببرند از دیدار با آرژانتین. ایرانی ها می دانند که از لحاظ سیاسی و اقتصادی در شرایطی قراردارند که به آنها فرصت برابر برای آماده سازی نداد مقابل تیم های بزرگ دنیا.

سرمربی تیم ملی افزود: ما حاضر نیستیم این بازی را با هیچ چیز در دنیا عوض کنیم. بازیکنان ما آموزش دیدند تا در دیدار تیمی مانند آرژانتین بازی کنند. تفکر ما این است که کاری کنیم تا در طول 90 دقیقه زندگی آرژانتینی ها سخت شود.

کی روش ادامه داد: وقتی سه سال پیش پذیرفتم که با تیم ملی ایران کار کنم من در برزیل بودم و گفتم خدای من باید یک جام جهانی دیگر را هم تجربه کنم. به همین خاطر پذیرفتم تا هدایت تیم ایران را برعهده داشته باشم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد پایان همکاری اش با فدراسیون فوتبال ایران گفت: آنچه بعد از جام جهانی اتفاق خواهد افتاد مهم نیست و من نمی خواهم در مورد آن صحبت کنم. ما هنوز مسیر طولانی را در پیش داریم از بازیها و 10-12 روز باقی مانده است که برای من مسئولیت ابدی است.

وی در مورد سوال خبرنگاری که گفت به نظر می رسد این بازی یک دیدار ساده برای مسی خواهد بود نه تیم ملی شما؟ پاسخ داد: مسی ثابت کرده است که فوتبال یک ورزش ساده است. اما ما که نمی خواهیم مقابل مسی بازی کنیم. ما می خواهیم با او بازی کنیم. ما می توانیم از طریق تمرکز با مسی مبارزه کنیم. ضمن اینکه باید حرکت ایران تیمی باشد تا بتواند برابر این بازیکن بایستد. ما باید فضاها را ببندیم و اگر مسی در جاهای خاصی قرار بگیرد ما باید نسبت به حرکت او اقدام کنیم اما مهم این است که ما بتوانیم آرژانتین را کنترل کنیم.

کارلوس کی روش در پاسخ به این پرسش که اگر 10 شرط برای پیروزی وجود داشت چند شرط را برای ایران می بستید گفت: تمام شرط های خودم را روی ایران می بستم. یا اینکه همه چیز را می بریم تا اینکه هیچ چیز را نمی بریم. اگر می خواهم ریسک کنیم من همه شرط هایم را روی ایران خواهم بست.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا