گوناگون

گذر از کشاورزی سنتی به صنعتی موجب تحول در اقتصاد کشور می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن ترابی عصر پنج شنبه در دیدار با کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد در حسینیه اهل بیت(ع) اظهار داشت: با توجه به اهمیت شعار سال جاری بنام اقتصاد و فرهنگ باید در راستای ارتقای بخش اقتصاد تلاش کنیم.

وی با بیان این مطلب افزود: اقتصاد ایران اقتصاد ضعیفی است که این مسئله نقطه ضعفی برای جمهوری اسلامی ایران به حساب می آید.

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: دشمن برای فائق آمدن بر یک کشور تلاش می کند نقاط ضعف آن کشور را شناسایی کرده و فشار وارد کند تا آنها را تسلیم خواسته های نامشروع خود کند.

حجت الاسلام ترابی با بیان اینکه امروز دشمن برای مقابله با ایران نسخه جنگ نظامی را نمی پیچاند، ادامه داد: دشمنان بیشتر تحریم اقتصادی را علیه ایران دنبال می کنند.

وی افزود: زیرا دشمنان متوجه شده اند که ما اقتصادی وابسته داریم و اقتصاد ما تک محصولی بوده و منبع درآمد کشور نفت است.

امام جمعه بروجرد با اشاره به فرمایشات امام راحل(ره) که می فرمودند اقتصاد ایران باید مقاوم سازی شود، اظهار داشت: تامین غذای مردم و تولید کالاهای استراتژیک با بخش کشاورزی اتفاق می افتد که می بایست دولت با آموزش های مستمر و ارائه تمامی امکانات لازم بتواند به کشاورزی اقتصادی برسد.

وی تصریح کرد: البته در سالهای اخیر جهاد کشاورزی در زمینه آموزش خوب کار کرده است و توانسته با استفاده از علم و تکنیک روز به رشد تولیدات بالایی برسد.

وی تاکید کرد: با دانش روز می توان کشاورزی سنتی را به کشاورزی صنعتی تبدیل و از این طریق تحولی شگرف در اقتصاد کشور ایجاد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا