گوناگون

گراز زخمی توسط محیط بانان گلستانی نجات یافت

یک رأس گراز که توسط شکارچیان غیرمجاز در مسیر جاده پارک ملی گلستان زخمی شده بود توسط محیط بانان نجات پیدا کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان روز شنبه گفت: مأموران یگان حفاظت محیط بانی ‘تنگه گل’ پارک ملی گلستان، حین گشت و کنترل و پایش از حوزه استحفاظی، یک رأس گراز وحشی را که از ناحیه چشم، سر و گردن مورد اصابت گلوله شکارچیان غیرمجاز قرار گرفته بود، مشاهده کردند.

‘احمد دباغیان’ افزود: با بررسی‌ها مشخص شد که شکارچیان غیرمجاز با اسلحه ساچمه زنی از فاصله بسیار نزدیک این حیوان را مورد اصابت گلوله قرار داده‌اند که از ناحیه دو چشم نابینا و از ناحیه سر و گردن زخمی شده بود.

وی ادامه داد: گراز مجروح توسط محیط بانان پس از سعی و تلاش فراوان به داخل قفس هدایت و برای مداوا به اداره کل حفاظت محیط زیست فرستاده شد تا تحت نظر دکتر معتمد اداره کل قرار گیرد.

طی چهار روز گذشته دو گروه شکارچی، دو رأس از گرازهای وحشی مسیر جاده آسیایی پارک ملی گلستان را کشته و متواری شده‌اند.

مسئول روابط عمومی حفاظت محیط زیست گلستان همچنین از کشف قرقاول زنده از یک متخلف شکار و صید در شهرستان کلاله خبر داد و گفت: مأموران در بازرسی از منزل این متهم در روستای ‘اجن یلی’، موفق به کشف و ضبط یک طاقه قرقاول زنده، لاشه یک قطعه کبک، اسلحه ساچمه زنی پنج تیر و تعدادی فشنگ ساچمه زنی شدند.

دباغیان افزود: همچنین در بازرسی از منزل یک متخلف در شهر فاضل آباد شهرستان علی آبادکتول، تعداد پنج طاقه قرقاول (دو طاقه نر و سه طاقه ماده) بومی و زنده کشف و ضبط شد که پس از اطمینان از سالم بودن با هماهنگی مقام قضائی در زیستگاه اصلی خود رهاسازی صورت گرفت.

وی یادآور شد: متهمان پس از دستگیری و تشکیل صورت جلسه و پرونده تخلف، برای رسیدگی به مراجع قضائی معرفی شدند.

به گفته وی طی سه ماه گذشته ده مورد حیات وحش مصدوم یا مسموم، تحویلی از همیاران محیط زیست، تحویل اداره شهرستان علی آبادکتول شده و این اداره نیز برای درمان و مداوا به اداره کل ارسال کرده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا