گوناگون

گرگان از شهرهای مطرح تئاتر کشور بود/ وظیفه متولیان فرهنگی حمایت از علاقه مندان است

محمود پاک نیت در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: خواهشم از تمام مسئولین کشور در حوزه فرهنگ، شهرداری و استانداری این است که  به ارتقا سطح فرهنگ جامعه در قالب همکاری با هنرمندان و هنر دوستان کمک برسانند.

وی ادامه داد: در تمام دنیا اینگونه مرسوم است، وقتی کسی وارد شهری می شود ابتدا تعداد سالن های تئاتر را جویا می شود و به میزان سالن تئاتر شهر، بار فرهنگی آن شهر را می سنجد.

وی تصریح کرد: اینکه بار فرهنگی شهر را از تعداد سالن های تئاتر می سنجند یکی از افتخارات هنر تئاتر است؛ نشان می دهد تئاتر تا چه میزان در جوامع و زندگی افراد می تواند موثر باشد.

پاک نیت اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی تئاترهایی که از گرگان به شیراز برای اجرا می آمد را تماشا می کردم؛ آن زمان در کشور 3 شهرستان از نظر تئاتر مطرح بود که یکی از آنها شهرستان گرگان به شمار می آمد.

وی بیان کرد: اخیرا نمی دانم تئاتر این شهرستان تا چه میزان رشد یافته است اما اینکه افرادی به عنوان بخش خصوصی برای احداث مرکزی در حوزه تئاتر وارد عرصه هنر شدند گویای اهمیت هنر برای شهروندان این شهر است.

این بازیگر و پیشکسوت هنر تئاتر از تشکیل مرکز آفرینش های ادبی در شهرستان گرگان ابراز خرسندی کرد و افزود:احداث این مرکز در قالب بخش خصوصی برای اولین بار در کشور رخ داده که امیدواریم گرگان الگویی برای دیگر شهرهای کشور در خصوص ورود بخش خصوصی به حوزه هنر خصوصا تئاتر باشد.

پاک نیت در خاتمه تاکید کرد: برای افزایش این مراکز کمک دولت در قالب ارائه زمین و یا به هر طریق غیر مالی نیز می تواند سبب تشویق بخش خصوصی برای احداث مراکز هنری باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا