گوناگون

گزارش فیفا از تیم ملی فوتبال ایران/ ملی‌پوشان از کی‌روش تمجید کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، متن کامل این گزارش را در زیر می‌خوانید:

“کارلوس کی‌روش از آوریل 2011 هدایت تیم ایران را بر عهده گرفت و تنها یک هدف در سر داشت، اینکه ایران را دوباره به جام جهانی فوتبال برساند. انفاقی که در جام جهانی 2010 آفریقا رخ نداد. سرمربی 61 ساله تیم ملی در همین راستا تلاش کرد. در نهایت تیم ملی ایران به عنوان سرگروه، از گروه یک آسیا صعود کرد. پس از آن برای اطمینان از حضورشان در برزیل به مصاف کره‌جنوبی در خاک این کشور جنگیدند.

پس از آن بود که کی‌روش در ایران به یکباره تبدیل به یک چهره محبوب شد. طرفداران شاد تیم ملی در مراسمی که برای بدرقه تیم به جنوب آمریکا در ورزشگاه آزادی برگزار شد، به شدت از سرمربی پرتغالی تمجید کردند. هواداران تیم ملی انتظارات زیادی از این تیم در جام جهانی دارند، در حالیکه ایران باید با آرژانتین، بوسنی و هرزگووین و نیجریه در گروه ششم روبه رو شود. تیم ملی ایران که سه قهرمانی جام ملت‌های آسیا را در کارنامه دارد، روز دوشنبه در ورزشگاه بایکساد و در شهر کوریتیبا باید به مصاف نیجریه برود.

دلگرمی و اعتماد هواداران تیم ملی و همچنین هدایت کارلوس کی‌روش باعث شده تا بازیکنان به موفقیت امیدوار باشند. البته سرمربی پیشین رئال مادرید چند بازیکن دورگه ایرانی شاغل در اروپا را به ترکيب تيم خود اضافه کرده است.

دانیال داوری دروازه‌بانی که دو هفته پیش با باشگاه سوییسی به توافق رسید، یکی از همین بازیکنان است. داوری به سایت فیفا گفت: “اولین بار که کارلوس کی‌روش مرا به تیم ملی دعوت کرد، سریع آن را قبول کردم. این یک افتخار بزرگ است که در تیم ملی با همچین مربی بزرگی حضور داشته باشم. کی‌روش هميشه مثبت گام برمی‌دارد. من با مربیان زیادی در آلمان کار کردم و با چیزهای زیادی روبه رو شدم اما واقعا از تجربیات کی‌روش سود بردم.

داوری تنها بازیکنی که کی‌روش به تیم ملی آورد نیست. اشکان دژاگه بازیکنی که دو گل مهم در مراحل مقدماتی به قطر زد هم با سایت فیفا گفتگو کرد و درباره بهبود و روند رو به رشد تیم ملی در چند سال اخیر صحبت کرد: “این تیم از زمانی به وجود آمد که کی‌روش رهبر آن شد. ما در سطح بالاتری بازی می‌کنیم. کی‌روش تجربیات زیادی دارد و در تیم‌های بزرگی کار کرده است. بازيکنان هم تاکنون همکاری خوبی در ترکيب تيم ملی با هم داشته‌اند. تنها کاری که بايد انجام دهيم اين است که در راه درست گام برداريم.”

ستاره‌های اروپايی ايران
کارلوس کی‌روش نه تنها چند بازيکن را از اروپا به تيم ملي آورده بلکه با اعتماد به چند بازيکن بومی نيز موجب شده توازنی در تيم ملي به وجود بيايد. نتيجه کارهای او شگفت انگيز بوده است. اين تيم در 38 ديدار اخير خود در 20 ديدار به پيروزی رسيده که بهترين رکورد آنها از سال 2006 که هدايت اين تيم را برانکو ايوانکوويچ کروات به دست داشته بوده است.

خسرو حيدری که در دفاع راست به ميدان می‌رود بر اين باور است که به خاطر حضور کی‌‎روش روی نيمکت اين تيم بوده که ايران راهی جام جهاني شده است. “کی‌روش در مرکز موفقيت‌های ما قرار دارد. او تيم را در مسيری فوق‌العاده مربيگری می‌کند. او مربی بسيار خوبی است و توانسته ما را به جام جهانی برساند. از زمانی که او در تيم ملی ما حضور پيدا کرده استانداردهای فوتبال ما همواره در حال پيشرفت بوده است.”

بختيار رحمانی هم که در خط هافبک تيم ملی توپ می‌زند، در مورد کی‌روش گفت: “در سه سال گذشته کاپيتان فولاد خوزستان بوده‌ام اما هر زماني که با کی‌روش در تيم ملی کار می‌کنم، چيزهای زيادی ياد می‌گيرم. او شبيه هيچ مربی ديگری که داشته‌ام نيست. بايد هم فرقی بين يک مربی که در منچستريونايتد و رئال مادريد کار کرده با ساير مربيان وجود داشته باشد. بايد بگويم کی‌روش يک مربی‌ فوق‌العاده است.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا