گوناگون

گسترش پوشش بیمه ای برای جبران خسارت های حوادث طبیعی

81214425 5783783

ˈاسماعیل نجارˈ روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیلزده شهرستان مشگین شهر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال های اخیر اقدامات خوبی در این راستا انجام گرفته و باید این تلاش با حمایت دولت تا پوشش صد در صدی مزارع، باغ ها و اماکن عمومی و خصوصی ادامه یابد.

وی بیان کرد: در زمان حاضر با توجه به تحت پوشش نبودن مقدار قابل توجهی از اراضی و باغ ها در شهرستانهای مختلف کشور، تلاش می شود با استمهال تسهیلات کشاورزی و در صورت امکان با پرداخت بخشی از خسارات به افراد آسیب دیده، از مشکلات مردم در این زمینه کاسته شود.

وی، داشتن اقتصاد تک محصولی در مناطق مختلف کشور از جمله شهرستان مشگین شهر را از عوامل اصلی رکود اقتصاد دانست و بر رهایی از اقتصاد تک محصولی با استفاده از روشهای نوین و علمی از جمله اصلاح الگوی کشت، استفاده از ارقام سازگار با منطقه و دیگر روشهای مرسوم در سایر نقاط جهان تأکید کرد.

نجار افزود: بتازگی به دنبال سفر وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان مشگین شهر و بازدید وی از مناطق آسیب دیده شهرستان، شورای عالی مدیریت بحران با حضور وزرای مربوطه تشکیل جلسه داد که نتایج حاصله از آن به اطلاع کشاورزان و باغداران منطقه خواهد رسید.

سرپرست فرمانداری شهرستان مشگین شهر نیز با بیان اینکه در سال جاری فقط شش هزار میلیارد ریال از بابت سرمازدگی باغ های میوه به این شهرستان خسارت وارد شده، خسارت ناشی از سیل را بسیار بیشتر از این مبلغ بیان کرد.

ابراهیم امامی خواستار توجه جدی دولت به خسارت دیدگان این شهرستان شد.

شهرستان مشگین شهر در 100 کیلومتری اردبیل واقع است. این شهرستان مرکز باغداری استان محسوب می شود. در فرودرین ماه امسال به دنبال برودت هوا حجم زیادی از باغ های این شهرستان دچار سرمازدگی شدند.

7117**530**1504

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا