گوناگون

گلستان کمترین سهم را در ایجاد شرکت های دانش بنیان بخش کشاورزی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مختار مهاجر عصر پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ابراز کرد: در آینده باید به سمت یک تحول اساسی گام برداریم چرا که در حال حاضر از پتانسیل های موجود در استان به خوبی استفاده نمی شود  و باید آزمون تکمیلی  را در حوزه کارهای اجرایی برای این بخش فارغ التحصیلان داشته باشیم.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا نقاط ضعف  را در مهندسان شناسایی کنیم و برای آنها یک الگوی تکمیلی ایجاد کنیم و همچنین زمینه های استرس را را در کارهای عملیاتی از دانشجو دور کنیم تا بتواند به راحتی و در محیطی مناسب به تحقیقاتش ادامه دهد.

مهاجر با بیان اینکه پتانسیل بخش کشاورزی در استان بسیار بالاست، تصریح داشت: در استان 650 هزار هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که پتانسیل کشاورزی به بیش از میلیون هکتار نیز می رسد و اگر فارغ التحصیلان در حوزه آب و خاک و همچنین شرکت های دانش بنیان بتوانند بذرهای مرغوب را معرفی کنند می توانیم شاهد تحول در بخش کشاورزی باشیم.

وی ادامه داد: امسال با توجه به شرایط خشکسالی در استان توانستیم پتانسیل خوبی را در بخش برداشت گندم نشان دهیم که حتی کشاورزان توانستند تا میزان هشت تن هم در عرصه های 20 تا 30 هزار هکتاری برداشت انجام دهند و اگر نتوانیم در عرصه های مختلف هماهنگی داشته باشیم نمی توانیم شاهد پیشرفت  باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ارتباط با بخش مهندسی کشاورزی بیان داشت: امیدواریم در یک جمع علمی بتوانیم روحیه هم افزایی را برای انتخابات هیئت رئیسه انجام دهیم و این جمع بتوانند حداقل انتظارات جامعه مخاطب را فراهم کنند.

وی افزود: دانشگاه ها توانسته اند وظیفه خود را در قبال تامین نیروی متخصص در استان انجام دهند وظیفه ما این است که بتوانیم از پتانسیل های این نیروه ها استفاده و آن را تقویت کنیم و این زمینه با همگرایی نیروه ها مضاعف می شود.

مهاجر خاطر نشان کرد: امروز جامعه به تشکل های فنی و و مهندسی در بخش صنعت و کشاورزی نیاز دارد تا بتوانیم به این وسیله مشکلات این بخش ها را حل کنیم.

وی با بیان اینکه در بخش آبیاری تحت فشار به مرز بن بست در استان رسیده ایم، اظهار داشت: این مشکل به این دلیل است که متخصص در بخش های خصوصی کشاورزی کم داریم و چون جرات حضور پیدا نکرده اند مشکلات بیشتر شده و ما باید این فکر را به جامعه تزریق کنیم چرا که اگر این رسالت خوب انجام شود شاهد افزایش بهره وری خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا