گوناگون

گوارديولا: دوست دارم مربيگري ملي را تجربه کنم

پپ گوارديولا، سرمربي تيم فوتبال بايرن مونيخ در گفت‌و‌گو با روزنامه اسپانيايي «مارکا» گفت: ترک بارسلونا هميشه آزاردهنده است و شما نمي‌‌توانيد بدون جراحتي اين باشگاه را ترک کنيد. از آنجايي که خسته شده بودم، بارسلونا را ترک کردم و مقصر جدايي‌ام از اين تيم هم هيچکس نبود.

گوارديولا در سال 2012 پس از کسب 14 عنوان قهرماني با بارسلونا اين تيم را ترک کرد و پس از وقفه‌اي در مربيگري‌اش فصل گذشته هدايت بايرن مونيخ را بر عهده گرفت و با اين تيم هم در رقابت‌هاي بوندس‌ليگا، جام حذفي آلمان و جام باشگاه‌هاي جهان به قهرماني رسيد.

سرمربي 43 ساله باواريايي‌ها که موفق شد دو عنوان از سه‌گانه قهرماني که يوپ هاينکس براي اين تيم در فصل 13-2012 به ارمغان آورده بود را فصل گذشته تکرار کند، گفت: فشار زماني به شمار وارد مي‌شود که به پيروزي نرسيد ولي به هر حال بايد آن را تحمل کرد. ويسنته دل‌بوسکه بهترين جمله‌اش اين بود که ما به بازيکنان فکر مي‌کنيم و آنها هم به خودشان! اين در حالي است که تيم مثل يک گروه ارکستر است و هر کس بايد نقش خودش را بپذيرد. چالش اصلي مديريت نفس خودمان است.

وي همچنين در خصوص وضعيت تيم ملي اسپانيا و احتمال عدم همکاري ويسنته دل‌بوسکه با اين تيم اظهار داشت: اميدوارم دل‌بوسکه بتواند به کارش در تيم ملي اسپانيا ادامه دهد، هرچند به نظرم نياز به ايجاد تغييراتي در پروژه‌اش دارد. خودم هم خيلي دوست دارم تا سرمربيگري در رده ملي را تجربه کنم و اميدوارم کسي نيز مرا براي اين کار انتخاب کند.

گوارديولا با تمجيد از ستاره آرژانتيني بارسلونا عنوان کرد: خوش‌شانس بودم از اينکه با مسي کار کردم. از کار با او لذت بردم، چون چنين بازيکناني فقط هرازچندگاهي متولد مي‌شوند. ليونل حرف‌هايش را در زمين مي‌زند و بيشتر از چيزي که تصورش را مي‌کردم بازي مي‌کند. در مراحل پاياني ليگ قهرمانان اروپا او هميشه پيروزي را براي تيم رقم مي‌زد.

وي همچنين با تمجيد از خاوير ماسچرانو گفت: او يکي از باهوش‌ترين بازيکناني بوده که تا کنون مربي‌اش بوده‌ام. ماسچرانو درک و ديد خوبي از بازي دارد و خيلي باهوش‌تر و متواضع‌تر از من نسبت به زمان بازيگري‌ام است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا