گوناگون

یافته‌شدن"جبیر" پاشکسته در نصرت‌آباد

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یگان حفاظت محیط زیست نصرت‌آباد در گشت زنی‌های مناطق تحت مدیریت، یک راس جبیر که از ناحیه پا دچار شکستگی شده بود را، پیدا و به مراکز درمانی منتقل کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، محمودی افزود: یگان حفاظت محیط زیست نصرت آباد در گشت زنی‌های خود در مناطق حوزه خدمتی، صبح امروز، 30 شهریور، یک راس جبیر که از ناحیه پا دچار شکستگی شده و قادر به حرکت نبوده است، مشاهد کردند. احتمال می‌رود این شکستگی بر اثر برخورد با سنگ و یا اجسام سخت بوجود آمده باشد.

وی ادامه داد: در پی مشاهده جبیر آسیب دیده، بلافاصله با بررسی منطقه و اطمینان از نبود هرگونه تهدید همچون وجود شکارچی و تله، موضوع به اداره کل اطلاع داده شد و اولین آمبولانس امداد و نجات حیات وحش به محل، اعزام و جبیر مجروح به مراکز دامیزشکی منتقل شد. این حیوان آسیب دیده پس از پایان دوره بیماری و پس از کسب بهبودی کامل به دامان طبیعت برگردانده خواهد شد.

محمودی بیان کرد: اولین آمبولانس امداد ونجات حیات وحش در مدت کوتاه راه‌اندازی، کارنامه‌ای پربار اعم از نجات دو بهله پرنده شکاری، یک راس جبیر و یک بهله جوجه جغد داشته است. یگان حفاظت به صورت شبانه روزی و با تجهیزات به روز و برنامه ریزی‌های چند لایه حفاظتی توانسته حضوری فعال در مناطق تحت حفاظت داشته باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا