گوناگون

یافته‌های جدید درباره آسیب دیدگی ناحیه سر

آسیب دیدگی ناحیه سر یا ضربه مغزی در بین ورزشکاران بسیار شایع است و اثرات جسمی و روانی زیادی در طول زمان بر ورزشکار می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مطالعات جدید یافته‌هایی را درباره مشکلات رفتاری و عصبی ناشی از آسیب دیدگی و ضربه ناحیه سر نشان داد. این مطالعات، مطالب بنیادی را برای درک بهتر و کشف راه‌های جدید در راستای جلوگیری از آسیب دیدگی‌های مکرر ورزشی ارائه کرد.

تحقیقات نشان داد که آسیب دیدگی‌های مکرر در ناحیه سر باعث ایجاد مشکلات رفتاری مانند اختلال در خواب، مشکل حافظه و افسردگی می‌شود.

پتراگلیا از دانشگاه روچستر می‌گوید: آگاهی عمومی از مشکلات بعد از آسیب دیدگی ناحیه سر زیاد شده است. با این وجود توانایی ما برای مطالعه علمی تاثیرات عصبی این نوع آسیب دیدیگی همچنان کم است. در سال‌های اخیر بحث‌های زیادی درباره آسیب دیدگی ناحیه سر و ضربه مغزی شده است. در طول سال‌ها این نوع آسیب دیدگی باعث ایجاد مشکلات عصبی و مغزی شده است.

پتراگلیا و همکارانش از مدل‌های جدیدی برای اندازه‌گیری آسیب‌های ناحیه مغز استفاده کردند که در مقاله‌های آینده نتایج استفاده از آن منتشر خواهد شد. این مطالعات به عنوان شروعی خوب برای ادامه سرمایه‌گذاری‌ها بر روی مدل جدید کنترل و اندازه‌گیری آسیب دیدگی ناحیه سر شناخته شده است.

ورزش خصوصا رشته های برخوردی بیشترین احتمال آسیب به سر را به دنبال دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا