گوناگون

یکهزارو160میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد جذب شد

81202259 5762592

به گزارش خبرنگارایرنا، محمد امید روز یکشنبه در نشست شورای بانک های کهگیلویه وبویراحمد افزود: میانگین جذب تسهیلات طرح های اشتغالزایی کمیته امداد درسال 92 در کشور حدود 105 درصد بوده است.

وی بیان کرد: این در حالی است که در برخی استان ها همچون فارس، خراسان شمالی و جنوبی و ایلام میزان جذب تسهیلات اشتغالزایی به حدود 130 تا 180درصد نیز رسیده است.

امید اظهار کرد: میزان جذب تسهیلات اشتغالزایی در استان کهگیلویه بویراحمد در سال 92 حدود 33 درصد بوده که با توجه به عملکرد سال های گذشته و به نسبت سایر استان های کشور رشد منفی داشته است.

وی اظهار کرد: با توجه به رویکرد دولت تدبیر وامید و تاکید بر اجرای طرح های کوچک اشتغالزایی ، گفت: شعارو محور اصلی برنامه های دولت به ویژه معاونت راهبردی رییس جمهور موضوع اشتغالزایی است.

امید ابراز داشت: با بررسی های انجام شده و راستی آزمایی دستگاه های نظارتی در زمینه ایجاد طرح های اشتغالزایی کمیته امداد (ره) عملکرد مثبت و قابل قبولی را نشان داده است.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی در راستای طرح های اشتغالزایی سخت گیری ها و ایجاد بهانه های مختلف از سوی بانک ها است.

امید افزود: همخوانی نداشتن منابع و مصارف همواره یکی از دغدغه ها ودر عین حال بهانه های برخی بانک های عامل در استان ها است که این موضوع با توجه به اعلام و تاکید بانک مرکزی به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

وی تاکید کرد: از جمله اقداماتی که پس از ایجاد طرح های اشتغالزایی از سوی کمیته مداد (ره) صورت می گیرد، نظارت بر اجرای صحیح طرح ها و هزینه کرد صحیح تسهیلات در طرح های ارایه شده است.

وی ادامه داد: بازاریابی برای محصولات تولیدی مددجویان دارای شرایط لازم برای طرح های اشتغالزایی نیز از سایر اقداماتی است که از سوی مسوولان و ناظران طرح های اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) صورت می گیرد.

امید خواستار احیا و شناسایی ظرفیت های متنوع اقتصادی درحوزه های مختلف ازسوی ادارات کل کمیته های امداد در استان ها شد و افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) آمادگی لازم برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در حوزه های مختلف را داراد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: سهم این استان از میزان اعتبارات اشتغالزایی کمیته امداد در سال 92 افزون بر 210 میلیارد ریال بود.

سید موسی خادمی افزود: از این میزان حدود 33 درصد معادل 70 میلیارد ریال آن از سوی بانک های عامل پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به عزم راسخ بانک های عامل این استان میزان جذب و پرداخت این میزان اعتبار تا پایان سال مالی 92(تیر) به حدود 66درصد نیز برسد.

وی از وجود بیش از دوهزار پرونده اشتغالزایی کمیته امداد (ره) در بانک های عامل این استان خبر داد و خواستار همکاری و تعامل بیشتر بانک ها با این نهاد حمایتی شد.

خادمی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی این استان معضل بیکاری است، گفت: بخش عمده ای اشتغال جوانان و تحصیل کردگان از طریق تسهیلات اشتغالزایی قابل حل است.

وی تاکید کرد: هر یک از بانک های عامل به محض اعلام بانک مرکزی و تعیین میزان منابع قرض الحسنه اختصاص یافته موظف به پرداخت هستند و هیچ بهانه ای در زمینه پرداخت نکردن این میزان اعتبارات پذیرفتنی نیست.

خادمی تصریح کرد: هر یک از بانک های عامل این استان که توان پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و اشتغالزایی به متقاضیان به ویژدر دو نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی را ندارد قبل از تخصیص منابع از سوی بانک مرکزی مربوطه رقم ارایه شده خود را صفر اعلام کند تا تعهدی نیز در این راستا نداشته باشند.

671/7530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا