گوناگون

یک ریال از بودجه جاری را صرف بدهی مدیران قبلی نمی کنم/این نوع حضور سایپا در البرز را نمی پذیرم

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری مدیرکل اداره کل ورزش و جوانان البرز عصر روز دوشنبه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

رضا گل محمدی در این نشست به ارائه گزارش عملکرد برای روشن شدن افکار عمومی پرداخت و با اشاره به اینکه امیدوار است ارائه گزارشات به ورزش استان کمک کند، اظهار داشت: در صدر جدول اولویت کاری اداره کل ورزش و جوانان البرز برگشتن هویت و شخصیت به ورزش و جوانان در سطح استان است چرا که با جایگاه اصلیش فاصله دارد.

فعالیت 54 سمن در البرز منشا تحولات فرهنگی خواهد شد

گل محمدی در ادامه تاکید کرد: از دیگر اقداماتی که در حال حاضر باید به آن پرداخته شود توجه ویژه به زیرساخت های ورزشی، هیئت های ورزشی و دوری از کارهای شعار گونه است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اعتقاد راسخ دارم اداره کل ورزش و جوانان تنها متولی امر ورزش و جوانان نیست و دستگاههای مربوطه باید در این راه ما را یاری دهند.

وی تصریح کرد: شهرداری ها در توسعه ورزش همگانی، آموزش و پرورش در امر استعدادیابی ورزشی، ارگانهای مانند سپاه، بسیج و نیروی انتظامی در امر توسعه آمادگی جسمانی می توانند ما را یاری دهند و گره ای از مشکلات بگشایند.

مدیرکل اداره کل ورزش و جوانان البرز بیان کرد: در اجرای کارهای فرهنگی اقدامات خوبی صورت گرفته است در حال حاضر 54 سمن در حال فعالیت هستند که از ظرفیت های خوبی نیز برخوردارند و می توانند منشا تحولات فرهنگی در جامعه باشند.

احداث 15 پروژه عمرانی در بخش ورزش به سرمایه گذارن بخش خصوصی پیشنهاد شده است

گل محمدی با اشاره به بودجه اداره کل ورزش البرز گفت: حضور وزیر ورزش در استان البرز 2 خبر خوب بود را در پی داشت، اول اینکه بودجه عمرانی 3 برابر شد و دوم اینکه بودجه جاری 2 و نیم برابر افزایش یافت که این امر به نوبه خود نوید بخش اخبار خوب در آینده است.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی از پروژه های عمرانی در سطح استان و شهرستان کرج به صورت نماد درآمده اند، توضیح داد: اولین استادیوم شریعتی شهرستان کرج با قدمتی بیش از 40 سال یکی از نمادهای ورزشی است همچنین زمین شماره یک که بیش از 2 سال تعطیل بود دوباره فعالیتش را از سر گرفته است و ظرف 2 روز آینده کشت این زمین آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: احداث 15 پروژه عمرانی به بخش خصوصی پیشنهاد داده شده است با سرمایه گذاران وارد مذاکره شده ایم که در صورت قطعیت این پروژه ها معرفی می شوند.

گل محمدی تصریح کرد: اگر به نیمی از این پروژه ها جامه عمل پوشانده شود پس از 2 سال رکود شاهد تحولات عظیمی در این حوزه خواهیم بود.

سایپا با حضور کم بازکینان البرزی نمی تواند در قلب تماشگران نفوذ کند

مدیرکل اداره کل ورزش و جوانان البرز بیان کرد: از 83 پروژه عمرانی در بخش ورزش 82 پروژه تعطیل شدند ولی در سال جدید سعی بر آن است که به ترتیب اولویت ها این پروژه ها از سر گرفته شوند.

در این جلسه که با پرسش خبرنگاران همراه بود، گل محمدی در جواب سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه وضعیت تیم سایپا به چه صورت است، اظهار داشت: سایپا باید البرزی شود ولی برای البرزی شدنش باید زیرساخت ها تقویت شود.

وی افزود: در گذشته قرار بود باشگاه سایپا 7 رشته ورزشی را در البرز تحت پوشش قرار دهد ولی متاسفانه این کار عملی نشد، در حال حاضر و با وضعیت کنونی حضور سایپا در البرز به مصلحت استان و سایپا نیست.  

این مسئول تصریح کرد: تا وقتی که در بازی سایپا و دیگر تیم ها در البرز تماشاگران تیم حریف را حمایت می کنند وضعیت بهتر از این نمی شود و تا وقتی ورزشکار البرزی در تیم سایپا کم هستند نمی توانند در قلب تماشاگر نفوذ کنند.

وی با اشاره به مذاکرات با باشگاه سایپا گفت: پیشنهاد ما انتقال باشگاه به البرز است و برای این منظور زیر ساخت تقویت می شود ولی اگر بخواهند برای بازی بیایند ما قبول نمی کنیم، در حال حاضر در حال بررسی پیشنهاد ما هستند.

زخم خورده تغییرات اتوبوسی مدیران هستم

وی در جواب سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه وی برنامه ای برای تغییر معاونان و مدیران اداره کل ورزش و جوانان البرز ندارد، اعلام کرد: من خود زخم خورده تغییرات اتوبوسی مدیران هستم و به خود اجازه نمی دهم که سلیقه ای عمل کرده و دست به جا به جای ها بزنم در حال بررسی عملکرد مدیران هستم اگر ارزیابی ها خوب باشد بی جهت تغییر نمی دهم.

گل محمدی در جواب سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه در البرز برخی از هیئت های ورزشی دارای قهرمانان ملی هستند و برای برگزاری اردوهای داخلی با کمبود هزینه مواجه هستند، چه برنامه ای دارید، تاکید کرد: بودجه های ورزشی به شدت افت کرده است و ضعف مالی هیئت های ورزشی غیر قابل انکار است، ما شرمنده بسیاری از هیئت های ورزشی هستیم ولی اولویت ما برای پرداخت هزینه های برگزاری اردوها به هیئت های است که رشته ورزشی آنها تحت پوشش المپیک باشد.

برای توسعه ورزش استان به هیچ احدی باج نخواهم داد

وی در ادامه گفت: در کشور 22 سازمان وجود دارند که متولی امور جوانان هستند ولی هیچکدام برای ارائه خدمات به سازمان تربیت بدنی جوابگو نیستند و تا وقتی همدلی وجود نداشته باشد ریشه بسیاری از مشکلات خشکانده نمی شود.

گل محمدی با اشاره به وضعیت ورزش بانوان و مدیریت بانوان در حوزه ورزش در البرز افزود: بانوان برای گرفتن حق خود تلاش کنند و منتظر نباشند آقایان پست های مدیریت را 2 دستی به آنان تقدیم کنند.

مدیرکل اداره کل ورزش و جوانان البرز در جواب یکی دیگر از خبرنگاران حاضر در نشست مبنی بر اینکه در جای وی گفته است که به خبرنگاران باج نخواهد داد، تصریح کرد: ادبیات من نسبت به 10 سال گذشته تغییری نکرده است و باز هم می گویم به هیچ احدی باج نخواهم داد شاید در گذشته مدیران از بودجه برخی از هیئت های ورزشی برای برخی خبرنگاران خرج کرده اند ولی این کار خلاف قانون است.

وی در پایان یادآور شد: متاسفانه پی از تحویل بودجه جاری برای وزیر ورزش و جوانان نامه نوشته ام که بسیاری از افراد از گذشته تا به امروز طلبکار اداره ورزش و جوانان هستند و من یک ریالی از بودجه جاری را صرف بدهی های مدیران گذشته نخواهم کرد و یک ریالی نیز برای مدیر بعد از خودم بدهی به جا نخواهم گذاشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا