گوناگون

یک میلیارد ریال هزینه ازدواج به نوعروسان خرمدره ای اهدا شد

81190064 5741303

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خرم دره، ابوالفضل احمدی با اعلام این مطلب افزود: ازدواج پیوند مقدسی است که در دین اسلام تاکید بسیاری بر آن شده است.

وی با اشاره به برخی از آیات قرآنی نازل شده بر پیامبر اکرم (ص) در بحث ازدواج و همچنین تاکیدات ائمه معصومان (ع) در زمینه فراهم سازی شرایط ازدواج برای جوانان ، یادآورشد: متاسفانه در جامعه امروزی به دلیل وجود برخی از سخت گیری ها ازدواج کردن برای جوانان سخت شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم دره با اشاره به سخت گیری های والدین و همچنین توقعات برخی از زوج های جوان در موضوع ازدواج گفت: این موضوعات تبعات منفی در جامعه داشته و موجب بالا رفتن سن ازدواج شده است.

وی با اشاره به اینکه جامعه هدف کمیته امداد نیز با توجه به شرایط مادی که دارند، از این قاعده مستثنی نیستند، افزود: در همین راستا برای آسان سازی بحث ازدواج در بین مددجویان کمیته امداد، این نهاد اقدامات عملی را انجام می دهد.

پناهی با بیان اینکه یکی از مهم ترین اقدامات کمیته امداد در موضوع ازدواج اهدای کمک هزینه ازدواج به جامعه هدف است، تصریح کرد: این کمک هزینه ها به نوعروسان با سرانه 10 میلیون ریال و به تازه دامادها با سرانه هر نفر دو میلیون ریال اهدا می شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته به 97 نوعروس کمک هزینه ازدواج اهدا شده است، اضافه کرد: در همین راستا یک میلیارد و 209 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم دره همپنین به اعطای 32 فقره هدیه ازدواج به تازه دامادها در خرم دره اشاره کرد و گفت: در این راستا 139 میلیون ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف از پرداخت کمک هزینه ازدواج به جامعه هدف کمیته امداد، آسان سازی موضوع ازدواج و تشویق آنها به ازدواج است، تصریح کرد: خوشبختانه سیاست های راهبردی امداد در این زمینه موفق عمل می کند.

احمدی همچنین به برگزاری دوره آموزشی قبل از ازدواج برای آماده سازی جامعه هدف به ازدواج کردن اشاره کرد و گفت: این دوره ها با اساتید مجرب و مشاوران کارآزموده برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه خانواده یکی ازمهمترین نهادهای جامعه بوده و برای تشکیل یک خانواده گام نخست درست انجام شدن امر مقدس ازدواج است، تصریح کرد: در همین راستا دوره آموزشی مربوط به مهارت های زندگی برای جامعه هدف برگزار می شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم دره گفت: مددجویان در این دوره ها با روش های مطلوب رفتار و برخورد در زندگی مشترک، برآورده کردن انتظارات همسر، مهارت حل مسئله و نحوه تربیت فرزند آشنا شده و موضوعات آموزشی آشنا می شوند.

522

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا