گوناگون

یک هزار متخصص حوزه معماری از داخل و خارج کشور در مشهد گردهم می آیند

81150755 5671683

به گزارش ایرنا، دبیر علمی همایش مزبور روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: دومین همایش معماری و توریسم با حضور جمعی از معماران و صاحب نظران حوزه های شهرسازی و گردشکری روزهای هشتم و نهم خرداد ماه امسال در مشهد برپا خواهد شد.

فرناز فتاحی افزود: شناسایی و شناساندن فرصت های سرمایه گذاری و توسعه صنعت توریسم از طریق معماری معاصر، ایجاد جاذبیت در منظر شهری و معرفی معماری به عنوان نماد جذب گردشگر در سطح ملی و بین المللی از مهم ترین اهداف این همایش است.

وی خاطر نشان کرد: در این همایش 18 استاد برجسته معماری و شهرسازی از کشورهای آمریکا، اسپانیا، کانادا، ایران، تایلند، قطر، ترکیه و فنلاند حضور خواهند داشت.

وی برپایی سه میزگرد تخصصی با عناوین گردشگری فرهنگی شهری، معماری و گردشگری شهری و همچنین جهانی سازی و صنعتی سازی در گردشگری شهری را از دیگر بخش های این همایش ذکر کرد.

فتاحی گفت: همایش معماری و توریسم به همت موسسه بین المللی مطالعات شهرسازی و معماری ˈرایاˈ و با همکاری سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی و سایر دستگاههای اجرایی این استان برگزار خواهد شد.

قائم مقام موسسه بین المللی مطالعات شهرسازی و معماری رایا نیز گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده سلسله همایش های معماری و توریسم در کشور به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

سید هاشم اصلحی افزود: در سالهای آینده این همایش در تهران، اصفهان و سایر شهرهای کشور با هدف ارتقای معماری ایرانی اسلامی و نقش آن در جذب توریسم برگزار خواهد شد.

وی پیشگیری از تخریب بخشی از بازار ˈسرشورˈ مشهد که یکی از بناهای تاریخی و قدیمی این شهر می باشد را یکی از دستاوردهای همایش پیشین معماری و توریسم عنوان کرد.

دبیر اجرایی همایش معماری و توریسم نیز گفت: صنعت گردشگری هر سال به طور تقریبی پنج درصد تولید خام داخلی جهان را به خود اختصاص می دهد.

امیر حسین بهروز افزود: صنعت توریسم به طور مستقیم و غیر مستقیم بر سایر بخش های اقتصاد کشور تاثیر می گذارد.

وی با بیان اینکه معماری خاطره مثبت در ذهن گردشگر ایجاد می کند، گفت: وجود بناهای تاریخی در مجاورت بناهای مدرن که بیانگر روند معماری و نشانگر سبک زندگی مردم می باشد، تضمینی مطمئن برای تبدیل آن منطقه به قطب گردشگری خواهد بود.

وی افزود: سلسله همایش های بین المللی معماری و توریسم گامی در راستای اهداف سند چشم انداز ملی و آمادگی پایتخت معنوی ایران برای زائران و گردشگران می باشد./2

7487 /664

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا