گوناگون

۱۰۰ کرسی برای «دولت قانون» در عراق

براساس اطلاعات به دست آمده از سوی منابع آگاه فهرست “دولت قانون”، این فهرست تاکنون ۱۰۰ کرسی پارلمان آینده عراق را به دست آورده است.

به گزارش تسنیم، علی الشلاه نماینده پارلمان و از رهبران فهرست “دولت قانون” امروز اعلام کرد: تا دیروز و براساس آخرین شمارش آرای صورت گرفته گروه فهرست دولت قانون موفق شده است 100 کرسی پارلمان آینده این کشور را از آن خود سازد.
 
وی در این باره گفت: از این رو به‌جرئت می‌توان گفت از این لحظه به بعد مسند نخست وزیری عراق از آن فهرست دولت قانون است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: از این رو من از فهرست کردهای عراقی دعوت می‌کنم با فهرست دولت قانون ائتلاف کنند و از این طریق مسند ریاست جمهوری عراق را برای خود به‌صورت تضمینی حفظ کنند.
 
این مسئول فهرست دولت قانون در ادامه گفت: از این پس می‌توانیم به‌جرئت بگوییم در پارلمان آینده برای تصویب قوانین و خواسته‌های دولت با مشکل و موانعی روبه‌رو نخواهیم بود، چرا که 100 کرسی حداقل از کرسی‌های پارلمان آینده از آن فهرست ماست.
 
وی در این باره و درخصوص ائتلاف فهرست دولت قانون با فهرست کردهای عراق گفت: ما به‌خوبی می‌دانیم کردهای عراقی ائتلاف با دولت قانون را برای خود بسیار بهتر از ائتلاف با گروه‌های سنی می‌دانند، از این رو ما از آنها می‌خواهیم برای ائتلاف با فهرست دولت قانون اعلام آمادگی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا