گوناگون

تزریق به موقع اعتبارات پروژه هراز را یک سال جلو می اندازد/ پیشرفت 26 درصدی پروژه دو لاینه کردن “جاده هراز”

2408254 536 محمد کلهری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه دو لاینه کردن جاده هراز از سال 86 توسط اداره کل راه و شهرسازی آغاز شده است گفت: از ابتدای امسال شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای کشور مسئولیت ساخت ادامه‌ی این پرژه را برعهده گرفته است.

وی در ادامه افزود: طول مسیر این پروژه 105 کیلومتر است که از شهر آمل آغاز و تا گردنه‌ی امام زاده هاشم ادامه می‌یابد.
 
کلهری با اشاره به اینکه 30 کیلومتر از این پروژه که بخشی از آن در آمل است طی سالهای گذشته انجام شده است، گفت: 65 کیلومتر باقی مانده از این پروژه در دست انجام است که تا کنون پیشرفت 26 درصدی داشته است.
 
مجری پروژه دو لاینه کردن جاده هراز در ادامه توضیح داد: میزان اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه جاده هراز یک هزار میلیارد تومان است که از ابتدای امسال اعتباراتی برای تکمیل این پروژه تزریق نشده است.

کلهری با بیان اینکه زمان اتمام ساخت این پروژه تا پایان سال 95 است گفت: در صورتی که اعتبارات به موقع تزریق شود می‌توانیم تا پایان سال 94 این پروژه را به اتمام برسانیم،افزود: برنامه ما آن است که این پروژه را تا سال 94 تمام کنیم ولی این امر نیازمند تزریق نیمی از اعتبارات در امسال است.

*** یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه هراز

مجری پروژه دو لاینه کردن جاده هراز در ادامه تصریح کرد: در صورتی که هزار میلیارد تومان از این اعتبارات طی دو سال واریز شود می‌توانیم ساخت پروژه را سه شیفته قرار دهیم.   

وی در ادامه یادآور شد: میزان اعتباراتی که برای امسال باید تزریق می شد پانصد هزار میلیارد تومان است که تا کنون هیچ مبلغی واریز نشده و مطالبات سال گذشته را تا کنون پرداخت کرده‌اند.

کلهری در ادامه توضیح داد: برای پروژه‌ی دو لاینه کردن جاده هراز تفاهم‌نامه‌ای با محیط زیست منعقد شده که در این محور به گیاهان و محیط زیست آسیبی وارد نشود.

مجری پروژه دو لاینه کردن جاده هراز در ادامه گفت: سد هراز نیز همزمان با پیشرفت این پروژه‌ پیش می‌رود که باعث شده یازده کیلومتر از مسیر زیر آب برود، بنابراین سازمان آب منطقه‌ای مسئولیت ساخت این میزان را در ارتفاعات بر عهده گرفته و طی مقایسه مجری ساخت آن را تعیین کرده است.
 
وی در ادامه اظهار داشت: پنجاه کیلومتر از این پروژه نیز توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا در حال ساخت است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دوازده کیلومتر از این پروژه نیازمند ساخت تونل است که از میزان ده کیلومتر حفاری اولیه اش  انجام شده و با تزریق به موقع اعتبارات ساخت پروژه سرعت می‌گیرد.

 انتهای  پیام/
 
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا