گوناگون

3000 گردشگر خارجی از کرمانشاه دیدن کردند/ بیکاری و اقتصاد از دغدغه های استان

به گزارش خبرنگار مهر، معاون عمرانی استانداری کرمانشاه پیش از ظهر شنبه در جلسه ستاد اجرایی سفرهای استان کرمانشاه که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه در بحث گردشگری دارای پتانسیل های بسیار بالایی است که باید بهترین استفاده را از این وضعیت و موقعیت ببریم.

مجتبی نیک کردار گفت: در حال حاضر بیکاری و اقتصاد، جزو دغدغه های اصلی استان کرمانشاه است که بخش مهمی از این مشکلات می تواند با توسعه گردشگری، برطرف شود.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه اشتغال در حوزه صنعت توریسم و گردشگری، هزینه بسیار ناچیزی را طلب می کند، اظهار داشت: امروز بیکاری در جامعه، حتی افراد تحصیل کرده با مدارک عالی همانند کارشناسی ارشد و دکترا را درگیر خود کرده است.

نیک کردار بیان داشت: موج دوم سفر به استان کرمانشاه در ایام تعطیلات سه ماه تابستان استـ، لذا مسئولان فرهنگی باید با همکاری سازمان میراث فرهنگی برنامه های خود را برای این زمان تدوین و آماده کنند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: از مسئولان صداوسیمای استان کرمانشاه درخواست داریم برای شناساندن بهتر این خطه، ساخت کلیپ های فرهنگی و تبلیغاتی را در دستور کار خود قرار دهد تا با این امر توانسته باشیم استانمان را بهتر به دیگر هم وطنان بشناسانیم.

وی با اشاره به لزوم طولانی مدت کردن اقامت گردشگران در استان کرمانشاه، اظهار داشت: یکی دیگر از منابع درآمدی استان کرمانشاه در بحث گردشگری، توریسم خارجی است که باید حساب ویژه ای بر روی این قشر بازکنیم.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: باید با برنامه ریزی بتوانیم که کرمانشاه را به رتبه پنجم در بحث گردشگری در کشور برسانیم.

نیک کردار با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 3 هزار گردشگر خارجی از کرمانشاه دیدن کرده اند، گفت: اولین مساله که برای ما در بحث گردشگری دارای اهمیت است، موضوع امنیت مسافران و توریسم ها به استان کرمانشاه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا