گوناگون

روش های متداول در “تبلیغات”

2333250 113به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، اولین تبلیغاتی که در طول تاریخ انجام گرفته است نقاشی های روی غارها بوده البته تبلیغات رسمی در ابتدا روی کاغذهای پاپیروس مصری انجام میگرفته است.

در حال حاضر اینترنت بیشتر برای تبلیغات مورد استفاده قرار میگیرد. برندهای تبلیغاتی، اسپانسرها و خیلی از ابزارهای دیگر برای تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرند.

متداول ترین روش های تبلیغات در حال حاضر آن ابزارهایی هستند که بیشتر با مخاطبان در ارتباط هستند و میتوانند پیام تولید کنندگان را راحت تر به مصرف کنندگان برسانند.

1-تبلیغات کاغذی:

تبلیغات کاغذی شامل روزنامه ها، مجلات، خبرنامه ها، کتابچه ها و تراکت های تبلیغاتی هستند که روی کاغذ چاپ میشوند و به دست مصرف کنندگان میرسند البته بنرهای تبلیغاتی هم تا حدودی تبلیغات کاغذی محسوب میشوند.

2-بازاریابی:

این نوع از تبلیغات تقریبا چند سالی است که مورد استفاده قرار میگیرد در اصل در این نوع از تبلیغات مصرف کننده را با محصول آشنا میکنیم و محصول را به او معرفی کنیم. زمان و مکانی که برای معرفی محصول به مصرف کنندگان مورد استفاده قرار میگیرد بسیار مهم است. خلاقیت و نوآوری در بازاریابی به تبلیغات کمک میکند تا اثر بخشی بیشتری روی مصرف کننده داشته باشد.

3-تبلیغات رسانه ای:

حجم عظیمی از تبلیغات از طریق رسانه ها انجام میگیرد مخصوصا رادیو و تلویزیون سهم زیادی را برای تبلیغات به خود اختصاص داده اند و بیشتر مصرف کنندگان دائما با رسانه های اجتماعی در ارتباط هستند بنابراین این رسانه ها بیشتر میتوانند پیام تولید کنندگان را به مصرف کنندگان برسانند.

4-تبلیغات بیرونی:

این دسته از تبلیغات زمانی انجام میگیرد که افراد بیرون از منزل هستند مثلا تبلیغاتی که مصرف کنددگان در مطب پزشکان، فروشگاه ها، بیل بردها، وسایل حمل و نقل عمومی و…  مشاهده میکنند و با محصولات مختلفی آشنا میشوند.

5-تبلیغات خدمات عمومی:

این نوع از تبلیغات با تبلیغات سنتی متفاوت است در این نوع از تبلیغات علاوه بر اینکه محصولی به مشتری معرفی میشود مطالب آموزشی و پیام های آموزشی هم به مصرف کنندگان منتقل میشود در اصل این نوع از تبلیغات نوعی اطلاع رسانی هستند تا تبلیغ جهت فروش یک محصول یا ارائه خدمات.

6-تبلیغات در محل فروش کالا:

مثلا فرض کنید در یک مغازه ی آجیل فروشی هستید در این فروشگاه انواع و اقسامی از کالاهای مختلف هستند که کارخانه جات گوناگون آنها را تولید نمودند و مشتریان در آنجا میتوانند با انواع زیادی از این محصولات آشنا بشوند.

7-تبلیغات پیامکی و تلفنی:

این دو نوع از تبلیغات روش های جدیدتری هستند. پیامک های تبلیغات یا فروش تلفنی محصولات و تبلیغات برای آنها مورد استفاده ی خیلی از تجارت های مختلف است .

8-تبلیغات آنلاین:

تبلیغاتی که از طریق اینترنت انجام میشود تبلیغات آنلاین هستند ممکن است در طول روز با حجم وسیعی از تبلیغات در وب سایت های مختلف آشنا شوید که همگی جزء تبلیغات آنلاین هستند دلیل این حجم زیاد از تبلیغات در اینترنت استفاده ی متداول افراد از آن است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا