گوناگون

بیوگرافی “کریستوفر نولان”

به گزارش حوزه سینمای جهان باشگاه خبرنگاران؛ “کریستوفر نولان” (به انگلیسی: Christopher Nolan) (متولد ۳۰ ژوئیه ۱۹۷۰) کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده فیلم انگلیسی-آمریکایی است. نولان تا کنون سه نامزدی اسکار شامل یک اسکار بهترین فیلم و دو اسکار بهترین فیلمنامه را دریافت کرده است، از فیلم‌های او می‌توان به ممنتو، بی خوابی، بتمن آغاز می‌کند، حیثیت، شوالیه تاریکی، تلقین و شوالیه تاریکی برمی خیزد اشاره کرد.
 
می‌توان گفت فیلم ساختن را از بچگی آغاز کرده بود! او اولین فیلم خود را در سن 7 سالگی و با استفاده از دوربین 8 میلی متری پدرش ساخت. او به بعد از فارق التحصیلی هم به فیلم ساختن ادامه داد و فیلمهای کوتاهش نظیر ” تارانتلا ” در جشنواره PBS حضور داشت. کریستوفر در دانشگاه به تحصیل در رشته ادبیات انگلیسی پرداخت اما کماکان به فیلم کوتاه ساختن ادامه داد اما اینبار با دوربین 16 میلیمتری! که از جمله فعالیت هایش می توان به ساخت فیلم کوتاهی به نام ” دستبرد ” اشاره کرد که در جشنواره فیلم کمبریج در سال 1996 به نمایش درآمد.  
با این نشانه ها او را می شناسند :
 
معمولا بازیگران فیلمهایش بریتانیایی هستند و غیر آمریکاییان نقش آمریکاییان را بازی می کنند
 
معمولا فیلمهایش اینگونه آغاز می شوند ، فلاش بکی از آخر فیلم به نمایش در می آید
 
اکثر اوقات بازیگران نقش های اصلی فیلمهایش افرادی با سابقه تیره و تار یا بدبخت هستند
 
بازیگران فیلمهایش معمولا در نقشهایی متفاوت از آنچه در گذشته بازی کرده اند حضور دارند
 
در فیلمهایش معمولا قهرمانها مشکلات روحی و روانی دارند! به عنوان مثال می توان به ” آل پاچینو ” اشاره کرد که در” بی خوابی ” مشکل بی خوابی داشت یا ” کریستین بیل ” که در فیلم ” بتمن می آغازد ” از خفاشها می ترسید .
 
علاقه ای به تعریف داستان بصورت خطی ندارد و ترجیح می دهد فیلمهایش پیچیده و غیر خطی باشند
 
فیلمهایش معمولا با یک مونولوگ فیلسوفانه پایان می پذیرد!

انتهای پیام/ اس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا