گوناگون

6 ایده بازاریابی در طراحی “اینفوگرافیک” روابط عمومی

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران؛مهارت های سطح متوسط اینفوگرافیک برای ترویج ایده های متفاوت بازاریابی عموما وقت زیادی را می گیرد. بنابراین اگر 5 دقیقه فرصت دارید، ما پیشنهاد می کنیم که این مقاله را که درباب «ترویج اینفوگرافیک در 5 دقیقه» است مطالعه کنید.

 
·        مراحل آماده سازی

اطمینان حاصل کنید که لوگوی شما در پایین اینفوگرافیک به همراه لینکی به وبسایت و سایر اطلاعات تماس درج شده باشد.

1 جمله و 1 پاراگراف طولانی برای توضیح اینفوگرافیک خود  آماده کنید.(1 جمله برای دایرکتوری ها کافی است، در حالیکه بلاگرها دوست دارند توضیحات بیشتری را برای به اشتراک گذاری داشته باشند.)

 
 
اینفوگرافیک خود را با توضیحات مربوط به عکس (کد آلت) همراه کنید. طراحان گرافیکی احتمال دارد که فکر کنند که آنقدر سرگرم طراحی خودشان باشند که از نوشتن کد آلت برای آن فراموش کنند. در حالیکه نوشتن آن می تواند تاثیرات بسیاری در خواندن آن توسط مخاطبان داشته باشد.

 درست است که اینفوگرافیک ها به خودی خود بسیار جذاب هستند اما باید به خاطر داشته باشیم که نرم افزارهای مترجم متن روی عکس کار نمی کند. بنابراین بسیاری از مخاطبان خودمان را از دست می دهیم.  بدون نوشتن کد آلت برای اینفوگرافیک شما صرفا یک عکس را منتشر کرده اید که فقط کسانی می توانند از آن استفاده کنند که به سایت شما بیایند و آن را در صفحه مورد نظر شما ببینند.

اما هیچ ترافیکی را از سمت موتورهای جستجو دریافت نمی کنید و افرادی که سرعت اینترنت کمی برای لود اینفوگرافیک دارند نیز نمی توانند آن را بخوانند و در نهایت کسانی که به زبان شما آشنایی ندارند نیز نمی توانند از آن درکی را دریافت کنند.

در واقع بهترین رویکرد این است که برای بهبود سئوی سایت بهتر است که از کلمات کلیدی که در کمپین کلمات کلیدی آنها را بدست آورده اید استفاده کنید و محتوای اینفورگرافیک خود را با آنها توضیح دهید. در این نوشته باید موارد زیر توضیح داده شود:

 
 
1.      آیا ویژگی ها آشکار و پوششی از مبانی شما ارائه می شود؟

·        آن را در وبلاگ خود قرار دهید.

·        تصویر برش خورده آن را به همراه آدرس URL از طریق فیسبوک، توییتر و گوگل پلاس به اشتراک بگذارید.

·        یادتان نرود که آن را در برد پینترست خود پین کنید.

·        محتوای آن را در خبرنامه بگنجانید.

 

2.      بازدید کنندگان را برای به اشتراک گذاری آن تشویق کنید.

یکی از راه های فوق العاده برای جلب نظر خوانندگان در به اشتراک گذاری اینفوگرافیک، قرار دادن دکمه اشتراک گذاری در یادداشتی است که تصویر در آن قرار دارد.

با قرار دادن این دکمه ها آنها می توانند تنها با کلیک بر روی یک دکمه به طور مستقیم محتوای شما را روی صفحات شبکه اجتماعی خودشان منتشر کنند. با توجه به این موضوع مطمئن شوید که دکمه شبکه های اجتماعی اصلی از قبیل فیسبوک، توییتر، پینترست، اینستاگرام و گوگل پلاس را بر روی همه عناوین سایت خود قرار داده اید. مطمئن شوید آنها را در جایی از صفحه قرار داده اید که کاربران شما به سادگی می توانند آن را ببینند.

 
 
اگر کاربران اینفوگرافیک شما را در سایت ببینند و آن را مناسب ارزیابی کنند، ممکن است آن را در سایت خودشان نیز منتشر کنند اما اگر این کار را برای آنها آسان نکنید، شاید در این کار تعلل ورزند. شما در حالتی می توانید این کار را برای آنها آسان کنید که بتوانند در کنار اینفوگرافیک خودتان کد «Embed» را منتشر کنید.

دریافت این کد از طریق نرم افزار « Piktochart» بسیار آسان است. توجه داشته باشید که در بالای کد به طور مستقیم کاربرد آن را نوشته باشید. در غیر اینصورت شاید بسیاری ندانند که باید با آن چه کنند.

 
 
3.      اینفوگرافیک را در دایرکتوری های اینفوگرافیک به اشتراک بگذارید.

ما در این بخش درباره دایرکتوری هایی سخن می گوییم که ویژه اینفوگرافیک هستند و می توانید از طریق آنها باعث شوید که اینفوگرافیک شما بیشتر دیده شود. برخی از این دایرکتوریها عبارتند از:

·        « Visual.ly»

·        « Daily Infographic»

·        « Cool Infographics»

·        « DataVisualization.ch»

 

4.      تلاش های روابط عمومی

ما چیزهایی را از متخصصان روابط عمومی آموخته ایم که گزارش های خبری می توانند در مواردی واقعا خوب کار کنند. به ویژه شما می توانید این گزارش های خبری را با استفاده از یک اینفوگرافیک چشم نواز بسیار عالی همراه کنید و از قبل آن نظر همگان را به گزارش خبری نیز معطوف کنید. مثل همیشه قاعده انگشت شصت این است که اینفوگرافیک اطلاعات را مفید نمی کند. یک اینفوگرافیک اطلاعات را برجسته می کند.

 این برای شما عالی خواهد بود که بتوانید در این مصاف از سایت هایی نظیر شارا استفاده کنید. سایت شارا اینفوگرافیک های شما را منتشر می کند. بسیاری این کار را به طور معمولی انجام می دهند، اما بهتر است که آن را انتخاب کرده و سپس انجام دهید! اگر شما توسط دایرکتوری هایی که محتوای زیادی را در طول ماه منتشر می کنند، اینفوگرافیک خود را منتشر کنید، در عرض بیش از یک ماه اثر کارتان به شدت کاهش خواهد یافت.

 
 
شناسایی برترین وبلاگ های حوزه کاری تان و سایت هایی که با اینفوگرافیک شما مرتبط هستند به کار شما کمک می کند. وبلاگ نویسان زیادی هستند که دوست دارند اینفوگرافیک های مرتبط را با یادداشت هایشان همراه کنند زیرا جذابیت های بصری باعث جلب بازدید کننده می شود.

 (کسانی که به وبلاگ آنها می روند و آن را می خوانند.) به این منظور سعی کنید از سرویس جستجوی وبلاگ گوگل برای یافتن وبلاگ هایی که موضوع های مرتبط با اینفوگرافیک شما را پوشش می دهند استفاده کنید. پیشنهاد کنید که اینفوگرافیک شما را در وبلاگشان جایگذاری کنند. به احتمال زیاد آنها علاقه زیادی به انجام کار کمتر دارند!

دستیابی به این جامعه شرایط بسیار خوبی را برای دریافت لینک به شما می دهد. یک دایرکتوری را نگه دارید. این دایرکتوری مربوط به افرادی است که در صنعت شما مشغول به کار هستند.

 شما با این کار اطمینان حاصل می کنید که آنها همچنان پس از مدتها اینفوگرافیک شما را برای خود نگه می دارند. اگر اینفوگرافیک شامل دو ایده متفاوت است، می توانید از دو گروه درخواست کنید که به حلقه گفتگوی شما بپیوندند و محتوای آن را مورد بررسی و مکاشفه قرار دهند. درباره همه این موارد خلاقانه عمل کنید!

 

5.      بیشتر به اشتراک بگذارید.

می توانید اینفوگرافیک خود را از طریق اسلاید شیر، داکستوک، اسکرایبد، استامبل آپون نیز به اشتراک بگذارید. شما می توانید از ردیت، دیگ و سایر سایت های مرتبط با آن نیز برای اشتراک گذاری محتوایتان استفاده کنید.

 

6.       ویدئوها

آیا می خواهید اینفوگرافیک های خودتان را میان خوانندگان بسط و گسترش دهید؟ آیا می خواهید این بسط فراتر از شبکه های انجام شود؟ باید در این خصوص ویدئویی از اینفوگرافیک مورد نظرتان تهیه کرده و آن را از طریق یوتیوب نیز به اشتراک گذارید. اینفوگرافیک خودتان را با تمرکز بر داده های متفاوت تبدیل به انیمیشن کنید و مطمئن باشید که این مساله بازدید کنندگان بیشتر و توجه بیشتری را به داده های شما جلب می کند. و اگر در این خصوص تجربه ندارید می توانید از نرم افزارهای انیمیشن سازی استفاده کنید و شما همچنین می توانید اینفوگرافیک های خودتان را به اسلاید های کوچکتر تبدیل کنید و بر روی آنها موسیقی یا نریشن قرار دهید و در نهایت ویدئویی را خلق نمایید!

 
 
برای تبدیل اینفوگرافیک به ویدئو، منابع و نرم افزارهای زیادی در اینترنت وجود دارد که می تواند به شما در این موضوع کمک کند. برای خلق ویدئو می توانید علاوه بر صداگذاری از مصاحبه های متفاوتی نیز استفاده کنید و چشم اندازهای متفاوت مردم درباره موضوع واحد را به نمایش بکشید. در همه این موارد آنها باید درباره موضوع اینفوگرافیک سخن بگویند. بعد از همه این کارها، یک اینفوگرافیک به معنای تولید و جرقه ای برای گفتگو است.

 در پایان روز، اینفوگرافیک ها واسطه دیگری هستند که گفتگوهایی را رقم می زنند. این بدین معنا نیست که تمام اینفوگرافیک هایی که تولید می شوند الزاما باید به طور ویروسی منتشر و پخش شوند، بلکه شما با رعایت موارد فوق قادر خواهید شد که ارزش افزوده بیشتری را نسبت به زمانی که این کارها را انجام نمی دهید، از اینفوگرافیک خود بدست آورید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا