گوناگون

8500 نفر در استان سمنان معتکف شدند/ حضور قابل توجه جوانان پیامی روشن داشت

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی شکری عصر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در شاهرود ضمن بیان اینکه بالغ بر 80 درصد معتکفین امسال را جوانان و نوجوانان تشکیل می دادند، افزود: ابتدا 77 مسجد را برای برگزاری مراسم اعتکاف در نظر گرفته بودیم که استقبال قابل توجه مردم خداجوی استان برای حضور در این مراسم معنوی به حدی بود که مجبور شدیم تعداد اماکن برای میزبانی از معتکفین را به 83 مسجد برسانیم.

وی با اشاره به رشد قابل توجه استقبال مردم برای حضور در این مراسم، ضمن بیان اینکه در اعتکاف سالجاری هشت هزار و 568 نفر شرکت داشتند، گفت: با توجه به جمعیت پنج هزار و 700 نفری معتکفین در سال قبل، تعداد معتکفین امسال از رشد 33 درصدی برخوردار بود.

IMG13172394

رئیس ستاد ساماندهی شئون مذهبی استان سمنان ضمن تقدیر از خیرین و همچنین هیئت امنای مساجد و اعضای ستاد اعتکاف شهرستانهای سطح استان، تصریح کرد: جوانان همه ساله بالغ بر هفتاد درصد از معتکفین استان را تشکیل می‌دهند که این امر پیامی روشن به دنبال دارد.

شکری با یادآوری اینکه رسانه های غربی که توسط صهیونیست ها مدیریت می شود برای مذهب‌زدایی از جوانان تمام تلاش خود را به کار بسته اند، گفت: اما جوانان ولایی ایران زمین درس آموخته مکتب عاشورا هستند و با ولایت پذیری خود تا کنون نقشه دشمنان را نقش بر آب کرده اند.

وی با بیان اینکه سه هزار و 497 نفر در شهرستان شاهرود معتکف شدند که از این تعداد دو هزار و 486 نفر را بانوان و یک هزار و 11 نفر را آقایان تشکیل دادند، گفت: در شهرستان سمنان نیز یک هزار و 49 نفر معتکف داشتیم که 699 نفر ایشان را خانم ها و 350 نفر دیگر را مردان تشکیل می دادند.

رئیس ستاد اعتکاف استان سمنان همچنین تعداد معتکفین شهرستان دامغان را یک هزار و 285 نفر ذکر کرد که 780 نفر از ایشان را زن و 505 نفر را مرد تشکیل می دادند.

شکری با اشاره به اینکه معتکفان در شهرستان مهدیشهر را نیز 300 نفر خانم و 307 نفر آقایان تشکیل دادند افزود: مساجد شهرستان گرمسار نیز میزبان 153 معتکف زن و 659 معتکف مرد بودند.

IMG18055073

وی تعداد معتکفین میامی و سرخه را به ترتیب 800 و 412 نفر ذکر کرد و افزود: در میامی 647 نفر زن و 153 نفر مرد معتکف شدند و در سرخه نیز زنان و مردان به ترتیب 142 و 270 نفر بودند.

به گفته مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، تعداد معتکفان بیارجمند را 25 نفر مرد و 80 نفر زن تشکیل می دادند.

شکری در خاتمه با بیان اینکه ماه رجب، يكي از ماه هاي مهم سال است و براي عبادت پيشگان از ايام ويژه سال به حساب مي آید، گفت: عمل “ام داوود” مهمترين اعمال امروز است که معتکفان عزیز آنرا انجام می دهند و بعد از نماز مغرب امشب اعمال خود را به پایان می رسانند و با کوله باری از معنویت به خانه های خود باز می گردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا